Sorry, u werkt met Internet Explorer 7 of ouder. Hoofdkraan.nl ondersteunt dit niet. Download gratis de nieuwste versie van Internet Explorer.
  1. Alle opdrachten >
  2. Websites & Applicaties >
  3. WordPress
Heb je een soortgelijke klus?
Plaats een opdracht
Ben je een freelancer?
Reageer op opdracht

Afrondend Maatwerk voor Wordpress Website

Opdracht ID: 32626

Budget: € 2000 tot € 2500
Geplaatst: 02-01-2018
Reacties: 9
Locatie: Utrecht, Utrecht
Laatst gewijzigd: 06-01-2018
Status: Gesloten
Heb je een soortgelijke klus?
Plaats een opdracht
Ben je een freelancer?
Reageer op opdracht
Beste freelancers,

Wij zijn een website aan het ontwikkelen dat fungeert als marktplaats voor huurders en verhuurders van woningen met als doel om er overdag te vergaderen. Er is een begin gemaakt met het Listable thema van Wordpress en uitgebouwd met een aantal plugins, waarvan de belangrijkste: WooCommerce, WP Job Manager, Products for Job Manager en WC Bookings.
De basis van de website wordt gevormd door de listings die verhuurders kunnen toevoegen. Deze listings bevatten bookable products met daarin gekoppeld een beschikbaarheidskalender. Huurders kunnen zoeken op deze listings en kunnen de gekoppelde producten (qua inhoud 1 op 1 hetzelfde als de listingdetails) boeken.

Op dit moment is de website voor een groot deel geconfigureerd met Wordpress, maar er is nog wat maatwerk nodig voordat de website live kan. Dit maatwerk zit in de volgende categorieën:
* (Uit)bouwen van dashboard voor huurders en verhuurders
* GUI / layout
* Navigatie
* Configureren van (e-mail) templates
* Een paar overige zaken

De invulling van deze categorieën is hieronder verder gespecificeerd. Los daarvan hebben we een wat overzichtelijker document beschikbaar. Bij serieuze interesse kunnen we dit in een later stadium delen.

Onze vraag:
Graag ontvangen we een offerte om het beschreven maatwerk te ontwikkelen, opgesplitst per categorie. Vooralsnog kunt u de categorie Overig buiten beschouwing laten. Bij serieuze interesse komen we graag in contact om het maatwerk in meer detail te bespreken.

Ons budget:
2.000 - 2.500 euro (waar zaken makkelijk over te dragen zijn met korte uitleg horen wij dat graag)

----------------------------------------------------------------------------

Uitleg Dashboard

Zowel de huurder als de verhuurder heeft een dashboard nodig om zijn/haar gegevens in te zien. De huidige website kent al een dashboard, namelijk de [my-account] pagina van WooCommerce. 

De volgende tabs moeten beschikbaar zijn in het beoogde dashboard:
• Profiel (rol (huurder/verhuurder), gebruikersnaam, voornaam, achternaam, bedrijfsnaam (alleen huurder), BTW nummer, adres (hoeft niet hetzelfde te zijn als het adres van de listing die hij/zij plaatst), IBAN (alleen bij verhuurder), profielfoto (optioneel), e-mail, telefoon (optioneel, wordt niet openbaar gemaakt).
o Wijzig wachtwoord (staat nu onder ‘Accountgegevens’)
o Uitloggen
• Aanvragen (lijkt erg veel op bestellingen) (ID, titel, naam huurder, naam verhuurder, aanvraagdatum, starttijd, eindtijd, prijs, status, acties)
• Reserveringen (lijkt erg veel op boekingen) (ID, titel, naam huurder, naam verhuurder, aanvraagdatum, starttijd, eindtijd, prijs, status, acties)
• Favorieten (alleen voor huurders, [my bookmarks] pagina)
• Mijn vergaderruimte(s) (alleen voor verhuurders, [job_dashboard] pagina) (Titel, adres, plaatsingsdatum, acties/knoppen: bewerk & verwijder)

Boekingsproces: Op het moment dat een huurder de beschikbaarheid van een vergaderlocatie aanvraagt bij een verhuurder gaat het boekingsproces lopen. Iedere actie (via een knop) van een huurder of verhuurder (bevestigen, afwijzen, annuleren, betalen, etc.) triggert een notificatie e-mail naar 1 of meerdere personen (huurder, verhuurder, admin) en een statuswijziging op een aanvraag of reservering op het dashboard van zowel de huurder als verhuurder. Het uitgangspunt is dat iedere actie van de huurder of verhuurder plaatsvindt op de website, dus iedere e-mail moet doorlinken naar het dashboard van de website. In Bijlage A staat de procesflow van dit boekingsproces, inclusief statussen, beschikbare knoppen en e-mail notificaties.

Facturen: Zodra de huurder betaald heeft, komt er een knop bij op zijn/haar dashboard bij de desbetreffende reservering: “Download factuur” (deze staat nu bij bestellingen). Deze factuur hangt ook aan de e-mail die wordt verstuurd ter bevestiging van de betaling.
Op de dag na de vergadering van de desbetreffende reservering gaat er een e-mail naar de verhuurder met daarbij een afrekening. Deze afrekening is ook te downloaden op het dashboard van de verhuurder onder ‘Download afrekening’.

Registratie: Bij het registreren op de website via ‘Inloggen’ geeft de gebruiker direct aan of hij/zij een huurder of verhuurder is , hij/zij geeft zijn/haar gebruikersnaam op en e-mail. In de e-mail staat een link naar de website om het paswoord in te stellen. Zodra dat gebeurd is logt de gebruiker in en wordt hij/zij doorverwezen naar de profielpagina van het dashboard (zie boven). Hier zijn de gebruikersnaam en e-mail al ingevuld. Pas als de rest van de verplichte velden zijn ingevuld kan hij/zij aan de slag. Onderaan de profielpagina bevindt zich de knop ‘Zoek naar vergaderlocaties’ (voor huurders) of de knop ‘Voeg woning toe’ (voor verhuurders). De bijbehorende procesflow inclusief e-mail notificaties staat in Bijlage B.


GUI

Over de hele website is er aantal lay-out zaken dat aangepast dient te worden. Hieronder een overzicht:
• Alles moet worden vertaald naar het Nederlands. Graag aangeven hoe dit makkelijk kan, zodat we dit zelf kunnen doen.
• Bij het selecteren van een tijdvak bij het maken van een reservering: ‘tijd’ veranderen door ‘starttijd’.
• Kostenelementen (met name BTW) juist weergeven op afrekenpagina (en op factuur).
• Category icons juiste lay-out meegeven, zoals in Listable demo (dus: juiste kleur, formaat en responsive).
• Spotlights op startpagina uitlijnen (4x1 of 2x2).
• Voeg foto en korte omschrijving toe van verhuurder per listing (net boven contactformulier).
• Verwijder zoekveld ‘What are you looking for’ bovenaan pagina.
• Verwijder ‘Website’, ‘Twitter’ en ‘Telefoon’ op ‘Woning toevoegen’ pagina.
• “vanaf” vervangen door “uurprijs” bij tonen van listings op zoekpagina.


Navigatie

Het moet voor een gebruiker logisch en intuïtief duidelijk zijn waar hij/zij naar toe moet. Hieronder een aantal aanpassingen die gedaan moeten worden:
• Bij het aanvragen van beschikbaarheid ontstaat er een melding onderaan het scherm: “Ga naar winkelwagen”. Deze is niet direct zichtbaar omdat er een nieuwe pagina wordt geopend “Bedankt voor de aanvraag”. Maar als de gebruiker teruggaat naar de betreffende listing ziet hij/zij de melding onderaan in het scherm. Deze melding mag verwijderd worden. In algemene zin moeten alle verwijzingen naar winkelwagen of winkel verwijderd worden. Een winkel van producten bestaat niet, alleen de lijst van listings (met daarop bookable producten). Het tussenstation ‘winkelwagen’ gebruiken we niet, nadat een aanvraag bevestigd is moet er direct afgerekend kunnen worden (checkout pagina).
• Op startpagina: zoekradius kunnen invullen of werken met default zoekradius op achtergrond. (nu zit er geen filter op als je een locatie invult, je krijgt alles te zien).
• Knop “Ga winkelen” verwijderen als er nog geen aanvragen zijn.


Templates

Er moeten behoorlijk wat e-mails verstuurd worden en facturen worden opgemaakt. Hiervoor zijn templates nodig. Graag horen we hoe we het beste input kunnen aanleveren van al deze templates. Mocht het mogelijk zijn, kunnen we ze zelfs in HTML zetten zodat het alleen nog op de juiste plek op de server hoeft. In Bijlage C een voorbeeldtemplate.


Overig

Een aantal overige zaken die nog gedaan moeten worden, maar voor nu even buiten beschouwing:
• De bookmarks plugin van WP Job manager is geïnstalleerd en geactiveerd maar doet het niet naar behoren.
• (Versleuteld) contact tussen huurder en verhuurder via contactformulier op listing.
• Betaalmodule (Mollie) koppelen aan afrekenpagina, inclusief pagina “Betaling geslaagd” en pagina “Betaling mislukt”.
• Een scherpe blik op enige belemmerende of alarmerende PHP notices of errors.

Wordpress freelancers die hebben gereageerd (9)

Manolito
Manolito
02-01-2018
6 referenties
Gemiddelde score
9.7
Peter
Peter
02-01-2018
6 referenties
Gemiddelde score
9.9
Lonneke
Lonneke
02-01-2018
18 referenties
Gemiddelde score
9.4
Joan
Joan
02-01-2018
3 referenties
Gemiddelde score
8.7
Jasper
Jasper
02-01-2018
1 referenties
Gemiddelde score
10
Egbert
Egbert
02-01-2018
1 referenties
Gemiddelde score
6
Danny
Danny
02-01-2018
10 referenties
Gemiddelde score
7.8
Marielle
Marielle
02-01-2018
2 referenties
Gemiddelde score
9.8
Jeroen
Jeroen
02-01-2018
2 referenties
Gemiddelde score
10
Toon meer reacties

Freelance Wordpress opdrachten

Updaten en opschonen website

Geplaatst: 06:25
Ik heb het beheer over een website gekregen waar over de 10 jaren heen zoveel mensen op hebben gezeten dat de achterkant van de website nogal een rommeltje is. Onder andere is door de vele plug ins de achterkant van de website geblokkeerd. Ik moet dat met php my admin oplossen en dat begrijp ik niet. Daarbij toevoege van een kleine webshop/doneer mogelijkheid. Budget 30€ per uur Aanvullende vragen:…

Google Analytics

Geplaatst: 29 mrt
Beste freelancers, Ik beheer enkele websites. In het verleden kon ik via Google Analytics zien hoeveel mensen de websites bekeken, welke pagina's (berichten) het meest werd bekeken enzovoort. Sinds enige tijd heeft Google het Google Analytics systeem veranderd. Nu moet ik een en ander instellen, maar dit is niet mijn ding. Ik zoek iemand die mij hierbij kan helpen, en in de toekomst ook een…

Wordpress website voor klussen

Geplaatst: 17 apr
Goedemorgen. Ik wil een simpele maar goede wordpress website hebben waar consumenten hun opdrachten op kunnen zetten. Het gaat hoofdzakelijk om opdrachten in de vloerenbranche. Bezoekers plaatsen de opdracht, wij zoeken een geschikte vloerenlegger. Wat is er mogelijk en wat zijn de kosten hiervoor?

Breakdance wordpress thema aanpassen.

Geplaatst: 18 apr
Beste freelancers, [VANWEGE HET GROTE AANTAL REACTIES KAN IK HELAAS NIET OP ALLE REACTIES REAGEREN. EXCUUS] We hebben een wordpress site met break dance thema waarin we enkele aanpassingen willen doen. Ik zoek iemand die break dance kan en op free lance basis mij kan helpen aanpassingen te maken.  

Website developer Frontend

Geplaatst: 5 apr
Beste freelancers, Wij zijn een bedrijf die alleen met freelancers werkt. Ik heb geen personeel. Om ons team te versterken zoek ik nu een freelancer die op regelmatige basis werk voor me kan uitvoeren, een website developer met als specialiteit DIVI. Maar die ook bekend is met Elementor. Ik zoek dus geen programmeur, (die hebben we al) maar echt een developer. Of kort door de bocht: een website bouwer!…

Wordpress website ombouwen

Geplaatst: 2 apr
Beste freelancers, Ik wil mijn website, gebouwd met thema Astra en Elementor Pro, omzetten naar het Avada thema en opnieuw opbouwen. De pagina- en categoriestructuur moet anders worden en de hele achterkant moet opnieuw ingeregeld worden (technische zaken, statistisch paneel, beveiliging, maar ook huisstijl, zoals kleuren en fonts). De site moet voorzien worden van een blog-omgeving, mogelijkheid…

Filter/custom fields via code toevoegen aan WP Store Locator

Geplaatst: 5 apr
Beste freelancers, Programmeur of developer gezocht die in de plugin WP Store Locator via code dropdown filters/custom fields kan toevoegen. WP Store Locator heeft slechts 1 categorie-filter. Tarief in overleg, maar daar komen we uit!
Toon meer
×
Heb je een soortgelijke klus?
Plaats een opdracht
Ben je een freelancer?
Reageer op opdracht