Sorry, u werkt met Internet Explorer 7 of ouder. Hoofdkraan.nl ondersteunt dit niet. Download gratis de nieuwste versie van Internet Explorer.
  1. Alle opdrachten >
  2. Websites & Applicaties >
  3. WordPress
Heb je een soortgelijke klus?
Plaats een opdracht
Ben je een freelancer?
Reageer op opdracht

Afrondend Maatwerk voor Wordpress Website

Opdracht ID: 32626

Budget: € 2000 tot € 2500
Geplaatst: 02-01-2018
Reacties: 9
Locatie: Utrecht, Utrecht
Laatst gewijzigd: 06-01-2018
Status: Gesloten
Heb je een soortgelijke klus?
Plaats een opdracht
Ben je een freelancer?
Reageer op opdracht
Beste freelancers,

Wij zijn een website aan het ontwikkelen dat fungeert als marktplaats voor huurders en verhuurders van woningen met als doel om er overdag te vergaderen. Er is een begin gemaakt met het Listable thema van Wordpress en uitgebouwd met een aantal plugins, waarvan de belangrijkste: WooCommerce, WP Job Manager, Products for Job Manager en WC Bookings.
De basis van de website wordt gevormd door de listings die verhuurders kunnen toevoegen. Deze listings bevatten bookable products met daarin gekoppeld een beschikbaarheidskalender. Huurders kunnen zoeken op deze listings en kunnen de gekoppelde producten (qua inhoud 1 op 1 hetzelfde als de listingdetails) boeken.

Op dit moment is de website voor een groot deel geconfigureerd met Wordpress, maar er is nog wat maatwerk nodig voordat de website live kan. Dit maatwerk zit in de volgende categorieën:
* (Uit)bouwen van dashboard voor huurders en verhuurders
* GUI / layout
* Navigatie
* Configureren van (e-mail) templates
* Een paar overige zaken

De invulling van deze categorieën is hieronder verder gespecificeerd. Los daarvan hebben we een wat overzichtelijker document beschikbaar. Bij serieuze interesse kunnen we dit in een later stadium delen.

Onze vraag:
Graag ontvangen we een offerte om het beschreven maatwerk te ontwikkelen, opgesplitst per categorie. Vooralsnog kunt u de categorie Overig buiten beschouwing laten. Bij serieuze interesse komen we graag in contact om het maatwerk in meer detail te bespreken.

Ons budget:
2.000 - 2.500 euro (waar zaken makkelijk over te dragen zijn met korte uitleg horen wij dat graag)

----------------------------------------------------------------------------

Uitleg Dashboard

Zowel de huurder als de verhuurder heeft een dashboard nodig om zijn/haar gegevens in te zien. De huidige website kent al een dashboard, namelijk de [my-account] pagina van WooCommerce. 

De volgende tabs moeten beschikbaar zijn in het beoogde dashboard:
• Profiel (rol (huurder/verhuurder), gebruikersnaam, voornaam, achternaam, bedrijfsnaam (alleen huurder), BTW nummer, adres (hoeft niet hetzelfde te zijn als het adres van de listing die hij/zij plaatst), IBAN (alleen bij verhuurder), profielfoto (optioneel), e-mail, telefoon (optioneel, wordt niet openbaar gemaakt).
o Wijzig wachtwoord (staat nu onder ‘Accountgegevens’)
o Uitloggen
• Aanvragen (lijkt erg veel op bestellingen) (ID, titel, naam huurder, naam verhuurder, aanvraagdatum, starttijd, eindtijd, prijs, status, acties)
• Reserveringen (lijkt erg veel op boekingen) (ID, titel, naam huurder, naam verhuurder, aanvraagdatum, starttijd, eindtijd, prijs, status, acties)
• Favorieten (alleen voor huurders, [my bookmarks] pagina)
• Mijn vergaderruimte(s) (alleen voor verhuurders, [job_dashboard] pagina) (Titel, adres, plaatsingsdatum, acties/knoppen: bewerk & verwijder)

Boekingsproces: Op het moment dat een huurder de beschikbaarheid van een vergaderlocatie aanvraagt bij een verhuurder gaat het boekingsproces lopen. Iedere actie (via een knop) van een huurder of verhuurder (bevestigen, afwijzen, annuleren, betalen, etc.) triggert een notificatie e-mail naar 1 of meerdere personen (huurder, verhuurder, admin) en een statuswijziging op een aanvraag of reservering op het dashboard van zowel de huurder als verhuurder. Het uitgangspunt is dat iedere actie van de huurder of verhuurder plaatsvindt op de website, dus iedere e-mail moet doorlinken naar het dashboard van de website. In Bijlage A staat de procesflow van dit boekingsproces, inclusief statussen, beschikbare knoppen en e-mail notificaties.

Facturen: Zodra de huurder betaald heeft, komt er een knop bij op zijn/haar dashboard bij de desbetreffende reservering: “Download factuur” (deze staat nu bij bestellingen). Deze factuur hangt ook aan de e-mail die wordt verstuurd ter bevestiging van de betaling.
Op de dag na de vergadering van de desbetreffende reservering gaat er een e-mail naar de verhuurder met daarbij een afrekening. Deze afrekening is ook te downloaden op het dashboard van de verhuurder onder ‘Download afrekening’.

Registratie: Bij het registreren op de website via ‘Inloggen’ geeft de gebruiker direct aan of hij/zij een huurder of verhuurder is , hij/zij geeft zijn/haar gebruikersnaam op en e-mail. In de e-mail staat een link naar de website om het paswoord in te stellen. Zodra dat gebeurd is logt de gebruiker in en wordt hij/zij doorverwezen naar de profielpagina van het dashboard (zie boven). Hier zijn de gebruikersnaam en e-mail al ingevuld. Pas als de rest van de verplichte velden zijn ingevuld kan hij/zij aan de slag. Onderaan de profielpagina bevindt zich de knop ‘Zoek naar vergaderlocaties’ (voor huurders) of de knop ‘Voeg woning toe’ (voor verhuurders). De bijbehorende procesflow inclusief e-mail notificaties staat in Bijlage B.


GUI

Over de hele website is er aantal lay-out zaken dat aangepast dient te worden. Hieronder een overzicht:
• Alles moet worden vertaald naar het Nederlands. Graag aangeven hoe dit makkelijk kan, zodat we dit zelf kunnen doen.
• Bij het selecteren van een tijdvak bij het maken van een reservering: ‘tijd’ veranderen door ‘starttijd’.
• Kostenelementen (met name BTW) juist weergeven op afrekenpagina (en op factuur).
• Category icons juiste lay-out meegeven, zoals in Listable demo (dus: juiste kleur, formaat en responsive).
• Spotlights op startpagina uitlijnen (4x1 of 2x2).
• Voeg foto en korte omschrijving toe van verhuurder per listing (net boven contactformulier).
• Verwijder zoekveld ‘What are you looking for’ bovenaan pagina.
• Verwijder ‘Website’, ‘Twitter’ en ‘Telefoon’ op ‘Woning toevoegen’ pagina.
• “vanaf” vervangen door “uurprijs” bij tonen van listings op zoekpagina.


Navigatie

Het moet voor een gebruiker logisch en intuïtief duidelijk zijn waar hij/zij naar toe moet. Hieronder een aantal aanpassingen die gedaan moeten worden:
• Bij het aanvragen van beschikbaarheid ontstaat er een melding onderaan het scherm: “Ga naar winkelwagen”. Deze is niet direct zichtbaar omdat er een nieuwe pagina wordt geopend “Bedankt voor de aanvraag”. Maar als de gebruiker teruggaat naar de betreffende listing ziet hij/zij de melding onderaan in het scherm. Deze melding mag verwijderd worden. In algemene zin moeten alle verwijzingen naar winkelwagen of winkel verwijderd worden. Een winkel van producten bestaat niet, alleen de lijst van listings (met daarop bookable producten). Het tussenstation ‘winkelwagen’ gebruiken we niet, nadat een aanvraag bevestigd is moet er direct afgerekend kunnen worden (checkout pagina).
• Op startpagina: zoekradius kunnen invullen of werken met default zoekradius op achtergrond. (nu zit er geen filter op als je een locatie invult, je krijgt alles te zien).
• Knop “Ga winkelen” verwijderen als er nog geen aanvragen zijn.


Templates

Er moeten behoorlijk wat e-mails verstuurd worden en facturen worden opgemaakt. Hiervoor zijn templates nodig. Graag horen we hoe we het beste input kunnen aanleveren van al deze templates. Mocht het mogelijk zijn, kunnen we ze zelfs in HTML zetten zodat het alleen nog op de juiste plek op de server hoeft. In Bijlage C een voorbeeldtemplate.


Overig

Een aantal overige zaken die nog gedaan moeten worden, maar voor nu even buiten beschouwing:
• De bookmarks plugin van WP Job manager is geïnstalleerd en geactiveerd maar doet het niet naar behoren.
• (Versleuteld) contact tussen huurder en verhuurder via contactformulier op listing.
• Betaalmodule (Mollie) koppelen aan afrekenpagina, inclusief pagina “Betaling geslaagd” en pagina “Betaling mislukt”.
• Een scherpe blik op enige belemmerende of alarmerende PHP notices of errors.

Wordpress freelancers die hebben gereageerd (9)

Manolito
Manolito
02-01-2018
6 referenties
Gemiddelde score
9.7
Peter
Peter
02-01-2018
6 referenties
Gemiddelde score
9.9
Lonneke
Lonneke
02-01-2018
18 referenties
Gemiddelde score
9.4
Joan
Joan
02-01-2018
3 referenties
Gemiddelde score
8.7
Jasper
Jasper
02-01-2018
1 referenties
Gemiddelde score
10
Egbert
Egbert
02-01-2018
1 referenties
Gemiddelde score
6
Danny
Danny
02-01-2018
10 referenties
Gemiddelde score
7.8
Marielle
Marielle
02-01-2018
2 referenties
Gemiddelde score
9.8
Jeroen
Jeroen
02-01-2018
2 referenties
Gemiddelde score
10
Toon meer reacties

Freelance Wordpress opdrachten

Terugzetten site, hosting en onderhoud regelen?

Geplaatst: 18 jun
Dag Jeroen, Ik heb een back-up van mijn oude WordPress site die weer de lucht in moet. Helaas is mijn domein naam door een andere partij overgekocht, ik heb een nieuwe domeinnaam gekocht, dat zal gekoppeld moeten worden. Hiernaast zoek ik ook iemand die mijn site beheert en hosting regelt. Doe jij dit ook allemaal en zo ja, wat zijn ongeveer de kosten? Alvast bedankt, groet, Eveline Aanvullende vragen:…

Website Oppasservice

Geplaatst: 3 jun
Voor mijn oppasbedrijf ben ik op zoek naar een (beginnende) webdesigner of developer die mij kan helpen bij het maken of afmaken van een professionele, gebruiksvriendelijke website. Het platform richt zich op verschillende vormen van oppasdiensten: • Vaste oppas (structurele koppelingen tussen gezin en oppas) • Last-minute oppas (snelle aanvragen via de website) • Community Days (groepsopvang…

Need help with building sports booking website

Geplaatst: 2 jun
I want to create a sports booking website. Budget is $700. Deadline is 2 weeks.

Website voor politieke partijen

Geplaatst: 13 jun
Gezocht: Wordpress expertise ter ondersteuning van lokale politieke partijen voor het ontwikkelen van partijwebsite (voorstellen, standpunten, nieuws, blog, events, contact), icm woocommerce campagne-shop tbv gemeenteraadverkiezingen in maart 2026 (digitaal en fysiek). Budget nog niet bekend. In Nederland zijn 1000+ lokale politieke partijen. Deze zijn bezig met het voorbereiden van de campagne en…

Professionele WordPress-website met afgeschermde toegang tot

Geplaatst: 2 mei
Ik zoek een ervaren WordPress-freelancer die een snelle, veilige en gebruiksvriendelijke website kan bouwen. Via deze website krijgen verzorgingstehuizen toegang tot 100+ video’s (elk ±20 minuten) waarin ouderen herinneringen kunnen ophalen. Specificaties: - Hosting en domein zijn beschikbaar (of op advies te kiezen) - Vimeo Pro wordt gebruikt voor het hosten en streamen van de video’s…

Website bouwer

Geplaatst: 7 mei
Ik ben op zoek naar iemand die mijn website, fysiek of op afstand, beter en professioneler kan maken, zodat deze een sterkere uitstraling heeft en meer resultaat oplevert. Huidige website is gebouwd via Hostnet. Budget is €25-€35. Standplaats is Den Haag. Aanvullende vragen: Website mag op basis van template worden ontwikkeld.: Ja Bestaande website moet worden vernieuwd.: Ja Domeinnaam en…

Maken van website voor horeca uitzendbureau

Geplaatst: 22 mei
Ik ben momenteel bezig om mijn horeca uitzendbureau te beginnen. Ik ben op zoek naar iemand die de website kan maken en iemand voor het afmaken van het logo. Op de webstie moeten horecabedrijven een profiel kunnen maken en shifts online zetten.  Medewerkers kunnen een een profiel maken. Daarna krijgen zij een nul-uren contract en kunnen ze reageren op shift. 
Toon meer
×
Heb je een soortgelijke klus?
Plaats een opdracht
Ben je een freelancer?
Reageer op opdracht