Sorry, u werkt met Internet Explorer 7 of ouder. Hoofdkraan.nl ondersteunt dit niet. Download gratis de nieuwste versie van Internet Explorer.

Ondernemingsplan Laten Schrijven? Vind hier de perfecte financieel adviseur!

Start

Stap 1 van 2
  • Direct toegang tot 2.296 financieel adviseurs
  • Binnen 24 uur meerdere offertes
  • Geheel gratis en vrijblijvend
Overzichtelijk, professioneel, groot bestand freelancers, goede feedback via mail, bemiddeling gratis. Jessica, Bussum
Snel te regelen, je bereikt de doelgroep waaruit je iemand zoekt, goede website, ik heb snel de juiste persoon gevonden. DeskFIT, Rotterdam

De volgende bedrijven werken met Hoofdkraan.nl

Hoofdkraan.nl in het nieuws

Maak kennis met enkele van onze zzp'ers

Ilona
Ilona
Arnhem
Uurtarief: €75

BUSINESS STRATEEG

Wil jij meer focus in je bedrijf? Ben je op zoek naar een heldere en simpele strategie waarmee je jouw bedrijf laat groeien en de juiste klanten aantrekt? En wil jij jezelf sterker positioneren in de markt? Als business minimalist help ik jou om helderheid te creeren in jouw verhaal en jouw businessconcept en niche aan te scherpen.  Mijn kracht…
Inge Sylvia
Inge Sylvia
Rotterdam
Uurtarief: €?

SM Tekst + Taal

Zoekt u iemand om uw teksten (NL/EN) kritisch na te lezen, te corrigeren, redigeren of te (her)schrijven? Ik heb ruime ervaring met tekstredactie in allerlei vakgebieden. Daarbij let ik onder meer op structuur, woordkeuze en leesbaarheid. Door mij te verdiepen in het onderwerp en met u mee te denken, probeer ik zo goed mogelijk weer te geven wat u wilt…
Jacobine
Jacobine
Lunteren
Uurtarief: €?

Financieel adviseur

Ons kantoor is gespecialiseerd in ZZP-ers en overig MKB, diverse rechtsvormen. Wij zijn breed onderlegd en verlenen financiële en bedrijfskundige hulp. We hebben twaalf jaar ervaring in accountancy, financiële functies in bedrijfsleven en binnen ons kantoor. We volgen nog steeds aanvullende opleidingen. Wij werken veel met klanten op afstand, binnen Nederland maar ook daarbuiten. Wij zijn gewend om snel te…
Frans
Frans
Stadskanaal
Uurtarief: €?

Als afgestudeerd technisch bedrijfskundige ben ik een industrieel strateeg, welke met meer dan 30 jaar ervaring ondernemers kan helpen met bedrijfsplannen en -processen. Ik heb kennis van en ervaring met ondernemingsplannen, koop en verkoop van bedrijven, verbetertrajecten, strategische sessies en algemeen management. Naast diverse algemene directiefuncties bij mkb-bedrijven, ben ik zelf eigenaar geweest van een (industrieel) bedrijf dat ik met…
Richard
Richard
Oosterhout
Uurtarief: €65

* => Wordpress / SEO / Online Marketing * <=

Ik ben gepassioneerd door SEO (zoekmachine optimalisatie). Dat is meer dan het verkrijgen van een positie op een zoekmachine of het verhogen van bezoekersaantallen op een website. Dat heeft alleen nut als deze bezoekers ook converteren! Mijn expertise:  Website ontwikkeling,  online marketing (SEO / SEA),  conversie optimalisatie (CRO),  order afhandeling.  => Maatwerk:  Alleen als dat nodig is om het doel…
Robin
Robin
Oisterwijk
Uurtarief: €?

Specialist Digital Marketing & E-Commerce | UX & Data

Jouw doel als ondernemer of manager is waarschijnlijk groei. Groei in Online zichtbaarheid, websitebezoekers, klanten, merkbekendheid of gewoon keiharde euro's. Of misschien wil je jouw bestaande strategie en activiteiten beter laten renderen.Maar waar ga je beginnen? Geen zorgen, want ik ga je hierbij helpen. Bij mij staat de match tussen jouw behoeftes en die van jouw eindgebruiker centraal. En met…
Mark
Mark
Groningen
Uurtarief: €35

Schrijver

Mijn tekstbureau, Dekenisme, richtte zich in het verleden voornamelijk op het schrijven van plannen, maar is inmiddels veel breder georiënteerd. Ik heb zeer verschillende schrijfopdrachten mogen doen, onder meer een handboek voor een zorgorganisatie, een politiek programma, een boek over integratie in Noord-Nederland, een kinderboek. Ik heb voor een NGO een boek geschreven waarin ik mijn zienswijze over economische groei…
Marleen
Marleen
Veenendaal
Uurtarief: €?

Hoi hoi, Leuk dat je mijn profiel bekijkt. Ik ben Marleen en na 8,5 jaar onderwijs heb ik de stap gemaakt om als zzp'er te werken. Ik houd van uitdagingen, denkwerk, marketing, ondernemen  en social media. In het onderwijs heb ik geleerd om te observeren en om aan te sluiten bij de werkstijl/leerstijl van mijn leerlingen. Dit pas ik nu…
Peter
Peter
Elspeet
Uurtarief: €?

Voor het uitbesteden van werkzaamheden en/of advisering bent u bij mij op het juiste adres. Inmiddels heb ik ruime ervaring in diverse branches. Deze lopen van schoonmaak tot ICT en van bouw tot uitzenden. U kunt bij mij terecht voor: - salarisadministratie - financiële administratie - aangiftes BTW, Vpb, IB en loonheffingen - jaarverslag - controle werkzaamheden op uw boekhouding…
Michiel
Michiel
Den Haag
Uurtarief: €?

financieel advies, krediet verstrekking, strategische analys

Ik heb een zeer uitgebreide ervaring met het schrijven van een business plan, een Investor Memorandum en zakelijke documentatie. Ik heb een gedetailleerde kennis van verschillende bedrijfs strategieën. Ik heb veel ervaring met Structured en Corporate Finance, daarnaast ben ik in staat om een capital structure te bouwen en de juiste financierings partijen aan tafel te brengen. Ik werk gefocused…

Ondernemingsplan laten schrijven op freelance – of projectbasis

Schrijven aan een ondernemingsplan kunt u zelf. Totdat u erachter komt dat dat niet zo eenvoudig is als het lijkt. Dan gaat u dus op zoek naar een professional die u daarbij, op freelance basis, kan helpen. Bij Hoofdkraan kunt u terecht voor tekstschrijvers, copywriters, ghostwriters, redacteuren en journalisten. Allemaal freelance schrijvers die uw ondernemingsplan voor of met u samen, kunnen opstellen. Een ondernemingsplan schrijven is echter een specifieke opdracht, bedoeld voor een zakelijke schrijver. D e kennis en vaardigheden die u graag wilt zien bij de schrijver van uw ondernemingsplan gaat u verwoorden in een opdrachtomschrijving. Die opdrachtomschrijving wordt voor u als opdrachtgever het eerste selectie instrument waarmee u de meest geschikte schrijvers uitnodigt om te reageren. Meer specifiek: de schrijver, copywriter of journalist moet in staat zijn om uw ondernemingsplan dusdanig te verwoorden dat u ermee naar de bank, de gemeente en/of eventuele geldschieters kunt stappen. Een goede opdrachtomschrijving is erg belangrijk en om ervoor te zorgen dat u zoveel mogelijk offertes ontvangt van geschikte freelancers willen we u bij Hoofdkraan op weg helpen bij het formuleren van taakomschrijving.

Een snelle match tussen opdrachtgever en freelancer, in dit geval een tekstschrijver, is in ieders belang. Vandaar dat we een checklist opgesteld hebben met onderdelen die voor u van belang kunnen zijn bij het opstellen van de online advertentie die u op onze site gaat plaatsen.

Beantwoord tijdens het omschrijven van het profiel de volgende vragen, zodat u zeker weet dat uw opdracht zo compleet mogelijk is:

  1. Binnen welke (wettelijke) kaders moet de schrijver blijven?
    Zijn er grenzen waarbinnen de potentiële schrijver van uw ondernemingsplan moet opereren? Voor de schrijver of copywriter is het belangrijk dat hij of zij weet welk doel het ondernemingsplan dient. Is er sprake van een plan waarin u voor uzelf en eventuele klanten uiteen zet wat uw plannen zijn en hoe uw onderneming eruit gaat zien? Of gaat het verder dan dat en moeten eventuele geldschieters zoals banken overtuigd worden van de levensvatbaarheid van uw bedrijf? Met andere woorden: wat moet de schrijver doen in het ondernemingsplan? Mensen duidelijk maken wat het voor een onderneming is of ook mensen overtuigen van het feit dat het loont om er geld in te stoppen?
    De doelstelling van uw plan kunt u in de opdracht kort uiteen zetten.
     
  2. Gaat de schrijver van uw ondernemingsplan op afstand werken?
    Of wilt u een tekstschrijver inhuren die op uw kantoor of bij een van uw relaties gaat werken? Maakt het iets uit waar de schrijver van uw ondernemingsplan zijn werk uitvoert? In de opdrachtomschrijving kunt u aangeven of de opdracht op afstand kan worden vervuld of dat u graag een schrijver heeft die bij u in huis komt.
    Het is goed mogelijk dat u in één of meerdere persoonlijke gesprekken met de schrijver van het ondernemingsplan uw opdracht wilt bespreken en ook de voortgang. Hou er rekening mee dat reiskosten gewoonlijk voor rekening van de opdrachtgever komen. Het is wellicht een optie om in de opdracht een bepaalde regio te vermelden waar de schrijver vandaan moet komen. Een copywriter aan de andere kant van het land kan uw opdracht prima op afstand uitvoeren, maar als u graag een ontmoeting wilt regelen, is het goed om afspraken te maken over de vraag wie de reiskosten voor zijn of haar rekening neemt.
     
  3. Welke vaardigheden vraagt u van de schrijver van uw ondernemingsplan?
    Wat moet de tekstschrijver precies kennen en kunnen om uw opdracht tot een goed einde te kunnen brengen? De kennis en ervaring die freelancers hebben, verschillen per beroepsgroep en per persoon. Bij schrijvers, auteurs en redactiemedewerkers is dat zeker het geval. Iedere schrijver, copywriter of journalist heeft zo zijn of haar eigen specialisme en expertise. U zoekt duidelijk iemand die niet alleen kan formuleren op papier, maar die ook verstand heeft van wat er allemaal bij het schrijven van een ondernemingsplan komt kijken.
    We raden u aan, voordat u de opdracht gaat schrijven,  alvast eens op onze Hoofdkraan site de profielen van aangemelde schrijvers bekijken. Wellicht ziet u er mensen bij staan die zich presenteren met in hun profiel expliciet “ondernemingsplan schrijven”, bijvoorbeeld in de categorie schrijvers.
     
  4. Wilt u een schrijver die affiniteit heeft met de markt die u bedient?
    De doelgroep die u met uw bedrijf wilt gaan bereiken, is in principe voor het schrijven van het ondernemingsplan niet direct van belang. Wél van belang is de lezer die uw ondernemingsplan gaat lezen en tot wie de schrijver zich dus richt. Maar het kan van voordeel zijn als de schrijver van uw ondernemingsplan ook affiniteit heeft met de aard van uw onderneming. Welk product of welke dienst gaat u aanbieden? Wie is uw potentiële klant? Uw ondernemingsplan komt wellicht beter uit de verf als de schrijver al voorkennis van en ervaring met uw klantenkring heeft. Als u bijvoorbeeld een speelgoedwinkel wilt beginnen, kan het helpen als de schrijver al eens ondernemingsplannen heeft geschreven met een dergelijk bedrijf in de hoofdrol. Dat geldt in nog grotere mate als uw bedrijf zich in een niche in de markt bevindt. Om maar een voorbeeld te noemen: een biologische winkel in een plattelandsgemeente is een heel specifieke onderneming, met een speciale doelgroep. Als u als opdrachtgever behoefte heeft aan een schrijver voor uw ondernemingsplan die kaas heeft gegeten van de branche waartoe u behoort, dan kunt u dat het beste duidelijk in de opdracht vermelden. Dat is niet alleen helder naar de tekstschrijver toe, maar het maakt de selectie voor uzelf eenvoudiger en daarmee de kans op een of meerdere aanbiedingen van geschikte copywriters of schrijvers zeker groter.
     
  5. Wat verwacht u aan andere kwaliteiten van de schrijver?
    Wilt u graag iemand inhuren die – naast het schrijven van een ondernemingsplan – ook andere vaardigheden of kwaliteiten heeft? Schrijvers en auteurs die verstand hebben van ondernemingsplannen, weten doorgaans ook het een en ander van PR, marketing en communicatie. Moet de schrijver thuis zijn in marktonderzoek, publieksenquêtes en andere marketingonderwerpen? U wilt in ieder geval een schrijver die niet alleen verbaal, maar zeker ook schriftelijk vaardig genoeg is om uw ondernemingsplan zo goed mogelijk onder woorden te brengen naar de lezer toe. Heeft u al gedacht aan een combinatie van talenten? Zoekt u iemand die niet alleen uw ondernemingsplan kan schrijven, maar ook alle reclame-uitingen die u de deur uit wilt laten gaan? Dat is namelijk heel goed mogelijk! Het is dan handig als u iemand treft die ook direct mailings, brochures en persberichten kan schrijven.
    Tip: het is zinvol  om op de site van Hoofdkraan niet alleen te kijken naar de freelancers die zich als (tekst)schrijver aangemeld hebben,  maar ook naar rubrieken op Hoofdkraan met redacteuren, copywriters, docenten en communicatiedeskundigen: advies en project bijvoorbeeld, of marketing en communicatie.
     
  6. Is de opdracht bedoeld voor één schrijver?
    Of gaat de tekstschrijver in samenwerking met een of meerdere anderen uw ondernemingsplan opstellen? Misschien wilt u zelf actief meeschrijven met de schrijver die u inhuurt. Of wellicht heeft u een compagnon of een eigen PR-afdeling die gaat meeschrijven. Het is goed dit al in de opdracht aan te geven. Het maakt voor de schrijver die uw opdracht leest al duidelijk wat de aanvliegroute zal zijn. Teamplayers onder de copywriters zijn sneller geneigd te reageren op een opdracht waarbij er sprake is van samenwerking, maar een schrijver die liever uitsluitend alleen werkt, zal waarschijnlijk de afweging maken niet te reflecteren op uw opdracht. Hoe het ook zij, het is belangrijke informatie die de freelancer graag vooraf heeft. En voor uzelf is het wederom een selectie instrument dat de selectieprocedure verfijnt, aangezien het meespeelt bij de overwegingen die een potentiële tekstschrijver maakt bij de vraag of hij of zij gaat reageren op uw opdracht.
     
  7. Is uw opdracht éénmalig of heeft u meerdere schrijfopdrachten?
    Als u iemand wilt inhuren die ook beschikbaar is voor andere schrijfklussen die u in het verschiet heeft, dan kunt u dat in de opdracht al aangeven. Schrijvers die niet op korte termijn beschikbaar zijn en bovendien niet veel beschikbare uren per week hebben, zullen uw opdracht in dat geval overslaan. Zij zullen wel reageren als uw opdracht een eenmalige, afgebakende opdracht betreft, waarmee niet al te veel tijd gemoeid zal zijn. Heeft de copywriter daarentegen meer tijd en daarnaast de behoefte aan een opdracht die langer duurt dan het schrijven van één ondernemingsplan, dan zal deze eerder geneigd zijn te reageren op uw opdracht als die betrekking heeft op een langere periode. Ook van groot belang is de tijdsdruk die achter uw opdracht zit. Wees in de formulering van uw schrijfopdracht heel helder als het gaat om een spoedklus!
     
  8. Wat mag de schrijver van het ondernemingsplan kosten?
    Met andere woorden: welk budget heeft u ter beschikking? Denkt u aan een bepaalde projectprijs of wilt u liever per uur afrekenen? Gangbare uurtarieven van schrijvers kunt u vinden in de beschrijvingen van tekstschrijvers, copywriters en redacteuren die u vindt op de site van Hoofdkraan.
    We tekenen daarbij aan dat een startende freelance schrijver niet per se een onervaren schrijver van ondernemingsplannen hoeft te zijn. Schrijvers en copywriters die jarenlang in  loondienst als professionele schrijver binnen een onderneming gewerkt hebben en vervolgens als ZZP-er of freelancer aan de slag zijn gegaan, hebben ruimschoots ervaring. De kennis en vaardigheden die de betreffende persoon meebrengt, kan verklaren waarom deze schrijver een hoger uurtarief berekent, dan iemand die als Pro geregistreerd is bij Hoofdkraan.

Uw opdracht voor de potentiële schrijver staat op Hoofdkraan.nl
Wat kunt u nu verwachten?

In elk geval krijgt u door ons gescreende offertes van freelancers die zich herkennen in uw taakomschrijving doorgestuurd. Of dat er veel zullen zijn? Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs zo te zijn. Kwantiteit zegt in dit geval namelijk niets over kwaliteit!
Hoe beter u uw opdracht heeft geformuleerd,  hoe beter de selectie die u heeft toegepast zal zijn. Anders gezegd: een gerichte, gedetailleerde opdracht, levert gerichte, gedetailleerde reacties op. Dat zijn er misschien niet veel, maar waarschijnlijk zit de freelancer die u nodig heeft er wél bij!

Het maken van een keuze uit de schrijvers die zich aanbieden
Een weloverwogen keuze maken uit de offertes die u ontvangt lijkt makkelijker dan het is. Bij Hoofdkraan weten we dat het voor u als ondernemer belangrijk is dat prijs en kwaliteit in orde zijn. Maak echter niet de fout u te laten leiden door de prijs alleen! We kunnen ons voorstellen dat een lage uurprijs van de schrijver voor u heel aantrekkelijk is, maar een hoger tarief kan op de langere termijn zijn voordelen hebben. Schrijvers en auteurs met een hoger uurtarief hebben meestal meer kennis, vaardigheden en ervaring, waardoor ze vaak sneller en dus efficiënter kunnen werken. Daarmee bespaart u dus uiteindelijk meer dan u zou denken. Uiteraard is het tarief belangrijk bij uw keuze, maar stel het niet centraal in uw selectieprocedure.

We hebben voor u de selectiecriteria die u kunt hanteren bij het vinden van de juiste schrijver voor uw ondernemingsplan op een rij gezet:

  • Kan de schrijver u overtuigen van de juiste motivatie om te reageren op uw opdracht? Is de toon en de woordkeus in de offerte dusdanig dat er sprake is van een “klik”?
  • Zijn de kennis en de vaardigheden die u zoekt in een schrijver aanwezig? Is het schrijven van een ondernemingsplan een van de specialiteiten van de tekstschrijver? Hoe staat het met de affiniteit die de freelancer heeft met de markt waarop zich richt en met de doelgroep die u gaat bedienen?
  • Is de schrijver bereid een of meerdere malen persoonlijk overleg te plegen? Is er sprake van afspraken over eventuele reiskostenvergoedingen als er op locatie gewerkt moeten worden?
  • Kan de tekstschrijver een VAR-verklaring overleggen? Bij vervolgopdrachten en schrijfprojecten waarbij er sprake is van langdurige samenwerking kan de belastingdienst hierom vragen.
  • Heeft de schrijver voorbeelden van reeds geschreven ondernemingsplannen of referenties van eerdere klanten?
  • Op welke termijn en voor hoeveel uur per week is de tekstschrijver beschikbaar?
  • Kan er telefonisch overleg gepleegd worden met de tekstschrijver en brengt de schrijver deze tijd in rekening?
  • Is het plaatje, globaal gezien, in overeenstemming met wat u in gedachten had met betrekking tot de schrijver van uw ondernemingsplan?

Meer informatie over betalen en tarieven kunt u vinden in onze veelgestelde vragen.