Sorry, u werkt met Internet Explorer 7 of ouder. Hoofdkraan.nl ondersteunt dit niet. Download gratis de nieuwste versie van Internet Explorer.

Designer Gezocht? Vind hier de perfecte designer!

Zoekt u een designer?

Binnen 24 uur meerdere offertes, geheel gratis en vrijblijvend
  • Direct toegang tot 8.895 designers
  • Binnen 24 uur meerdere offertes
  • Geheel gratis en vrijblijvend
Overzichtelijk, professioneel, groot bestand freelancers, goede feedback via mail, bemiddeling gratis. Jessica, Bussum
Snel te regelen, je bereikt de doelgroep waaruit je iemand zoekt, goede website, ik heb snel de juiste persoon gevonden. DeskFIT, Rotterdam

De volgende bedrijven werken met Hoofdkraan.nl

Hoofdkraan.nl in het nieuws

Maak kennis met enkele van onze zzp'ers

Renske
Renske
Rotterdam
Uurtarief: €47

Kleurstof, versta de taal van het beeld.

Leuk dat u mijn profiel bezoekt! Graag stel ik mij aan u voor, mijn naam is Renske Koens en ik ben het creatieve brein achter Kleurstof creatie gevestigd in Rotterdam. Kleurstof creatie is actief als Illustrator, grafisch vormgever en daarnaast ben ik ook docent beeldende vormgeving.  Kleurstof creatie onderscheid zich kleurrijk op het gebied van: •    Illustraties •    Symbolen en…
Erwin
Erwin
Rijen
Uurtarief: €45

Een goed verhaal, mag mooi verteld worden!

Er was eens...een passie, een hobby, en is sinds een jaar of tien is het een professie en nog steeds een passie: Illustreren, tekenen en het maken van cartoons! Eigenlijk; verhalen zichtbaar maken! Een reclamebureau of particulier; iedereen heeft wat te vertellen en daar kan ik bij helpen, door het voor je te tekenen! Een illustratie zegt net iets meer…
Tessa
Tessa
Ede
Uurtarief: €40

illustrator/grafisch vormgever

Ik ben een illustrator/grafisch vormgever met een liefde voor kleur. Ik laat mij inspireren door de wereld om me heen. Met veel plezier heb ik gewerkt als grafisch vormgever bij verschillende bedrijven. Nu ik zelfstandige ben combineer ik dit met mijn werk als illustrator. Van concept, ontwerp en realisatie tot uitwerking in beeld en typografie. Ik beheers verschillende technieken en…
Lee Jung
Lee Jung
Amsterdam
Uurtarief: €?

Een ervaren, gedreven en creatieve video editor en motion designer uit Amsterdam. Wilt u graag volledige projecten zien dan vind u er hier een aantal; https://vimeo.com/user89778828 Vanaf 2003 ben ik als freelancer werkzaam voor verschillende grote en kleinere opdrachtgevers. Een aantal bedrijven waar ik voor gewerkt heb zijn; de Belastingdienst, Heineken, ING Group, De Gouden gids, Philips, Zcene en Wirelab…
Wiebe
Wiebe
Geheel Nederland
Uurtarief: €?

Webdesign, Domeinnamen & Hosting, Huisstijl- en Logo's

Als Full Service Internet- en Marketingbureau hebben wij alles voor u in huis om zichtbaar te worden op internet en daarbuiten. Denk daarbij aan webhosting, domeinnamen, professionele visitekaartjes, flyers, folders (eventueel inclusief bezorging), roll-up banners, posters, vlaggen en nog zo veel meer. Ook verzorgen wij naast het bouwen van Adwords reclamecampagnes, websites en webshops ook de domeinregistratie en het hosten…
Lonneke
Lonneke
Emmeloord
Uurtarief: €55

Design | Development | Wordpress & Woocommerce | Strategie |

Wij zijn imagomakers. Een stel vakvidioten met een tomeloze spirit en een onuitputtende creativiteit. Niet alleen voor strategie en design, maar ook voor digitale oplossingen. Van concept en strategie tot aan front-end en back-end Wordpress development en trainingen. Alles om uw imago, uw naam, uw brand te versterken. Voor uw vakgebied, klanten en doelgroep. Wij ervaren geen kleinigheden in ons…
Arlen
Arlen
Bilthoven
Uurtarief: €?

DESIGNS

Als beginnend grafisch ontwerper heb ik ervaring met magazines, boeken, conceptmatig denken. Met 4 jaar HBO en diploma achter de rug heb ik genoeg ervaring om voor een mooi boek, magazine, poster of flyer te maken. www.arlenwright.nl Motion Design Printed Media Digital Media Branding Corporate Identity Design Beurstand Ontwerp
Bjorg
Bjorg
Blokker
Uurtarief: €?

Vormgeving met oog voor resultaat

Beste opdrachtgever! Goed dat we elkaar gevonden hebben! Ik help jullie graag bij vrijwel alle voorkomende media-en ontwerp vraagstukken. Ik ben een zeer ervaren en creatieve vormgever/dtp-er. Ik ontwerp onder andere logo's, brochures, magazines, folders, flyers, infographics, websites etc. Eigenlijk is alles mogelijk! Mijn karaktereigenschappen zijn: efficiënt, resultaatgericht, stipt, nauwkeurig en sociaal. Ik reageer altijd snel op e-mail, telefoon en…
Maurice
Maurice
Spijkenisse
Uurtarief: €45

Online oplossingen

10+ jaar ervaring op gebied van online oplossingen: Website ontwikkeling Applicatieontwikkeling Complexe software oplossingen SEO & SEA Social Media Marketing & Online Reputation Management Offline & Online marketing Business Development Van medische software tot aan website voor taartenwinkels, we kunnen het allemaal. Met ons team van zeer gedreven leden werken we iedere dag keihard om voor onze klanten online oplossingen…
Laura
Laura
Rotterdam
Uurtarief: €?

Grafisch vormgever -(Fashion)Fotograaf (merk)Identiteit

Hallo potentiele opdrachtgever, Ik ben een freelance grafischvormgever en (mode)Fotografe.  Ik richt me vooral op het versterken van merk identiteit en branding.  Dit kan zich uiten in op maat gemaakt grafisch ontwerp  (logo,visitekaartje e.d.) of in beeld (fotografie en film).  - Ik kan je helpen met het onwikkelen van een eigenzinnig ontwerp passend bij jouw bedrijf. Een sterke visie helpen…

Designer gezocht op freelance basis

Dat klinkt eenvoudig: designer gezocht. Zoekt u een designer op project- of freelance basis, dan moet u eerst helder hebben voor uzelf wat u van zo’n freelancer verwacht. Bovendien is designer een term die voor velerlei uitleg vatbaar is. Wat voor een designer zoekt u? Een modedesigner? Een grafisch ontwerper? Een app designer? Welke vaardigheden moet de vakman of vakvrouw hebben, die straks uw doel gaat verwezenlijken? U ziet dat het plaatsen van een opdracht nogal wat vragen oproept.
Om een en ander in goede banen te leiden, willen we bij Hoofdkraan onze hulp bieden bij het formuleren van een zo duidelijk mogelijke opdrachtomschrijving. We willen namelijk, net als u, dat uw opdracht zo snel mogelijk een succesvolle match tussen u en de designer die u nodig heeft, oplevert.

Daarom hebben we bij Hoofdkraan een aantal zaken op een rij gezet, die u van dienst kunnen zijn bij het zo volledig mogelijk omschrijven van uw opdracht. We gaan er daarbij even van uit dat u een grafisch designer zoekt en hopen dat u met deze  tips en adviezen nog sneller de juiste freelancer vindt.

  1. Hoeveel vrijheid heeft de designer om zijn werk te doen? Zijn er creatieve of zakelijke kaders?
    De grafisch ontwerper kan pas voor u aan de slag als hij of zij weet wat het doel van de opdrachtgever is. Dat doel bepaalt mede hoeveel vrijheid de designer heeft, creatief gezien, maar ook zakelijk gezien. Staat er een raamwerk waarbinnen de ontwerpen moeten passen? Of kan de ontwerper zijn creativiteit helemaal de vrije loop laten? Voor de ontwerper is het soms doorslaggevend bij de beslissing om wel of niet te reageren op een opdracht. De eisen die een vrije opdracht stelt zijn heel anders dan de eisen die worden gesteld aan een ontwerper die bijvoorbeeld  iets moet maken dat naadloos aansluit bij werk van anderen.  
     
  2. Is de locatie waar de designer gaat werken van belang? Kan de opdracht op afstand worden uitgevoerd?
    Waar wilt u dat de designer aan zijn opdracht werkt? Kan hij of zij vanuit zijn of haar eigen werkplek werken of wilt u iemand inhuren voor bij u of bij een klant op kantoor? Als u graag wilt overleggen met de designer om de opdracht te bespreken, is het praktisch als u niet het hele land door hoeft te reizen. En dat geldt voor de ontwerper natuurlijk ook: reiskosten worden gewoonlijk aan de opdrachtgever doorberekend. Als u hierover in de opdracht al helder bent, voorkomt u verrassingen achteraf.
     
  3. Welke specifieke vaardigheden moet de ontwerper in huis hebben?
    Met andere woorden: wat moet de designer kennen en kunnen? Kennis en ervaring verschillen van ontwerper tot ontwerper en misschien zoekt u iemand die een speciale skill in huis heeft. Als u iemand zoekt die – om maar eens iets te noemen – handig is met photoshop of met InDesign, dan kunt u dat uiteraard beter vermelden in de taakomschrijving.  Voor uw eigen informatie kunt u voordat u de opdracht gaat schrijven, al een kijken op onze Hoofdkraan site naar de profielen van reeds aangemelde grafisch designers om te zien met welke speciale vaardigheden de freelancers zich profileren, bijvoorbeeld in de categorie Grafisch Ontwerper Gezocht.
     
  4. Heeft u behoefte aan een designer die thuis is bij een bepaalde doelgroep of in een bepaalde branche?
    Als u als opdrachtgever met uw ontwerp een specifieke doelgroep wilt bereiken of op een zeker deel van de markt mikt, is het handig als u een ontwerper treft die daar ervaring mee heeft. En niet alleen ervaring, maar ook feeling of affiniteit daarmee heeft. Richt u zich met name op jongeren van 12 tot 18 of op ouderen boven de vijftig? Verkoopt u geurtjes of hoesjes voor de mobiele telefoon? Ontwikkelt u games of app’s voor de zakelijke markt? Vermeld dat wat u doet en de doelgroep op wie u zich richt in de opdracht. Een designer die al voorkennis heeft en weet waar u naartoe wilt, zal eerder geneigd zijn om op uw opdracht te reageren. Aan de andere kant zal een ontwerper die totaal niets heeft met uw product of uw publiek waarschijnlijk geen offerte uitbrengen. Wellicht wilt u zelfs zo ver gaan om te stellen dat designers zonder ervaring met uw doelgroep of product, niet hoeven te reageren. Dit is een onderscheidend criterium, dat de selectie een stuk eenvoudiger maakt. Het vergroot in elk geval de kans dat u een designer treft die past bij uw opdracht.
     
  5. Wat moet de designer nog meer kunnen, behalve zijn vak van grafisch ontwerper beheersen?
    Grafisch designers hebben verstand van vormgeving in het algemeen. Maar ook van 3D-applicaties, Fireworks en van andere ontwerpprogramma’s. Hun vak is het om te spelen met vorm en visuele aspecten. Maar misschien wilt u een designer die daarnaast ook kennis heeft van de mobiele telefoonmarkt en van de verschillende android-systemen. Een ontwerper die verder kijkt dan het product dat hij of zij maakt, kan voor u aantrekkelijk zijn. Een ontwerper die ook marketingstrateeg is of precies weet hoe je social media in kunt zetten, kan een waardevolle meerwaarde voor u hebben. Gaat het om meer dan alleen het omzetten van een idee in een grafisch ontwerp, dan heeft u een ontwerper nodig die begrijpt waar het bij u om draait en dat ook weet te vertalen naar het plaatje dat u voor ogen heeft. Of een hele reeks plaatjes!

    Maak in uw opdracht duidelijk welke toegevoegde waarde u verwacht van de freelancer die u zoekt. Moet de designer een logo kunnen ontwerpen en bovendien een website kunnen bouwen en onderhouden? Dan is het goed om eens te zien met welke vaardigheden de aangemelde designers op de Hoofdkraan site geregistreerd zijn. Bovendien loont het de moeite om ook eens te browsen door de profielen van mensen die met een ander vak geregistreerd zijn, maar uw opdracht prima zouden kunnen uitvoeren. Bijvoorbeeld  de rubriek met website bouwers, PHP-programmeurs en software ontwikkelaars: Freelance Sectoren  bijvoorbeeld, of Webdesigner Gezocht.
     
  6. Met wie gaat de designer samenwerken? Of is het een opdracht voor één ontwerper?
    Het is voor de designer zeker belangrijk om te weten of er anderen aan hetzelfde ontwerpproject deelnemen. Gaat de freelancer alleen aan de slag of gaat hij met een heel team of met een klein aantal personen samenwerken? U beschikt misschien over eigen IT-specialisten en de designer gaat daarin ondersteunend of aanvullend zijn of haar diensten (tijdelijk) aanbieden. Voor freelancende grafisch ontwerpers die een voorkeur hebben voor het werken in een team, kan dat een pluspunt zijn. Maar het kan anderzijds ook voorkomen dat iemand een uitgesproken voorkeur heeft om in zijn eentje te werken. Dit is eveneens een selectiecriterium dat de selectieprocedure aanzienlijk kan verfijnen. Het is misschien niet bepalend bij het al of niet uitbrengen van een offerte, maar het kan een grote rol spelen.
     
  7. Betreft het een éénmalige ontwerp opdracht of wilt u een langere samenwerking met de designer?
    Dit punt sluit enigszins aan bij wat er al onder vraag 6 staat. Werkt een ontwerper al samen met een of meerdere vaste opdrachtgevers, dan zit hij hoogstwaarschijnlijk niet al t ruim in zijn tijd. Zo’n freelancer zal eerder kiezen voor een eenmalige, korte opdracht. Heeft de designer echter graag een ontwerpopdracht die op projectbasis plaatsvindt en langer gaat duren, dan zal hij graag reageren op een opdracht die gericht is op de iets langere termijn.
     
  8. Wilt u de designer per uur betalen of wilt u een projectprijs afspreken?
    Als u wilt weten of de designer in uw budget past, kunt u de gangbare uurtarieven vergelijken waarmee de designers zich aangemeld hebben. Op onze Hoofdkraan site vindt u een overzicht van registreerde designers (en andere freelancers), dat u  kunt raadplegen.

    We willen er u wel op wijzen dat een starter, niet per se een onervaren designer hoeft te zijn. Als een ontwerper tien jaar op de designafdeling van een bedrijf heeft gewerkt en zich daarna pas als zelfstandig ontwerper heeft gevestigd, zal hij zich misschien profileren als starter, terwijl het in feite gaat om een zeer ervaren freelancer. Een hoger uurtarief kan met de kennis en ervaring van de betreffende ontwerper samenhangen. Vandaar dat starters soms een hoger uurtarief berekenen en ervaren mensen een lager uurtarief hanteren.

U heeft uw opdracht geformuleerd en geplaatst op Hoofdkraan.nl
Hoeveel offertes kunt u verwachten? Geldt hier de regel: hoe meer hoe beter? Zeker niet! Een groot aantal offertes is niet meteen een garantie dat daar de designer van u keuze bij zit. Als u uw opdracht precies en volledig omschreven heeft, zal het aantal aanbiedingen waarschijnlijk kleiner zijn dan wanneer u de opdracht heel ruim formuleert. Hoe specifieker de briefing is, hoe gerichter de offertes zullen zijn. Dat betekent dat de kans dat daar de juiste designer voor uw opdracht bij zit, aanzienlijk vergroot wordt. Uw opdracht is dus al een eerste selectie instrument, voor zowel u als de potentiële ontwerper.

Hoe maakt de een keuze uit de offertes die u krijgt?
Natuurlijk is het voor de hand liggend om allereerst te kijken naar de kosten. Het uurtarief dat de designer hanteert, is voor opdrachtgevers heel belangrijk als selectiecriterium. Laat u echter niet verleiden tot het baseren van een keuze uitsluitend op het tarief van de freelancer!
Grafici, ontwerpers en designers die hogere tarieven berekenen, doen dat op grond van hun vakkennis en ervaring. Een duurdere designer kan uiteindelijk minder kosten, doordat hij of zij sneller en efficiënter kan werken dan een minder ervaren, goedkopere, ontwerper. Het uurtarief is uiteraard van belang bij het maken van een keuze, maar zou niet het doorslaggevende argument moeten zijn.

Hoofdkraan geeft u een paar punten ter overweging bij het maken van een weloverwogen keuze:

  • Hoe is de toon van de offerte? Kan de ontwerper u duidelijk maken wat zijn of haar motivatie is om te reageren? Woordkeus en toon kunnen belangrijk zijn voor de bekende eerste “klik” tussen u en de freelancer.
  • Heeft de grafisch ontwerper het totale pakket? Zijn de kennis en de vaardigheden aanwezig die u voor uw specifieke opdracht nodig heeft? Hoe is het bijvoorbeeld met de affiniteit van de designer met uw branche of doelgroep?
  • Werkt de ontwerper op locatie werken als dat gevraagd wordt? Hoe gaat hij of zij om met eventuele reiskosten in geval er sprake is van een andere of meerdere locatie(s)?
  • Heeft de freelancer de beschikking over een VAR-verklaring? Dat is van belang als u een langere samenwerking aangaat of meerdere opdrachten aan de designer gaat toebedelen.
  • Kan de designer een portfolio, getuigschriften, of referenties overleggen?
  • Is de grafisch designer meteen beschikbaar? En voor hoeveel uur per week?
  • Berekent de ontwerper u het uurtarief voor eventueel telefonisch overleg?
  • Hanteert de designer algemene voorwaarden?
     

Meer informatie over betalen en tarieven kunt u vinden in de veelgestelde vragen