Sorry, u werkt met Internet Explorer 7 of ouder. Hoofdkraan.nl ondersteunt dit niet. Download gratis de nieuwste versie van Internet Explorer.

Webbouwer Gezocht? Vind hier de perfecte webbouwer!

  • Direct toegang tot 3.884 webbouwers
  • Binnen 24 uur meerdere offertes
  • Geheel gratis en vrijblijvend
Overzichtelijk, professioneel, groot bestand freelancers, goede feedback via mail, bemiddeling gratis. Jessica, Bussum
Snel te regelen, je bereikt de doelgroep waaruit je iemand zoekt, goede website, ik heb snel de juiste persoon gevonden. DeskFIT, Rotterdam

De volgende bedrijven werken met Hoofdkraan.nl

Hoofdkraan.nl in het nieuws

Maak kennis met enkele van onze zzp'ers

Anouk
Anouk
Rotterdam
Uurtarief: €35

Ervaren, creatieve tekstschrijver

Ik ben Anouk Smies, eigenaresse van een dynamisch tekstbureau in Rotterdam. Wij staan garant voor een originele en professionele aanpak van al uw talige verzoeken. Ik schrijf naar de mens en durf anders te denken, op te vallen. Met eigenheid zult u uw boodschap beter naar voren kunnen schuiven in de zee van content en geschreven boodschappen om ons heen.…
F
F
Kampen
Uurtarief: €25

Wordpress experts

Wij zijn sterk in: + Bouwen of vernieuwen van Wordpress websites en webshops + Oplossen van Wordpress problemen + Website beter vindbaar maken (SEO en SEA) + Teksten schrijven voor artikelen en webpagina's Wij willen graag helpen met het bouwen of vernieuwen van je Wordpress website of webshop. Wij maken de website of webshop compleet volgens jouw wensen en per…
Suki
Suki
Vijlen
Uurtarief: €44

R&D Developer / veejay / ZZPer

Meedenkend en innovatief in de visualisatie van uw producten en/of diensten. Graag ondersteun ik u in de digitale visualisatie en beleving van uw product, dienst of evenement. Ik beschik over een ruime ervaring op academisch niveau in ICT en state-of-the-art nieuwe en reeds gevestigde media uitlatingen. Gedegen ervaring in opdrachten in onderzoek alsmede diverse evenementen sectoren. Wat mij onderscheid van…
Jenny
Jenny
Oosterhout
Uurtarief: €42

Sinzio Media = Enhancing growth! Als Tolk-Vertaler Chinees - Engels- Nederlands ben ik uitgegroeid tot communicatiespecialist met een veelzijdige ervaring in zowel geschreven ( Internetmarketing & Vertalingen ) als gesproken communicatie in verschillende vakgebieden. Taal & de juiste communicatie zijn van oudsher allesbepalend, de toepassing ervan is nog nooit zo belangrijk geweest als nu in onze digitale maatschappij. Websites zijn…
Eugène
Eugène
Malden
Uurtarief: €60

Cross-platform web en app ontwikkeling

Consumedia is een tweepersoons bedrijf dat zich specialiseert in de ontwikkeling van apps en webapplicaties. Van uw idee tot een goed werkend product. Wij ontzorgen en begeleiden u tijdens het hele traject. We hebben meer dan 15 jaar ervaring, waarin we werken met de nieuwste, veiligste en modernste cross-platform technieken. Ook zijn we een bedrijf dat streeft naar periodiek klantcontact…
Lonneke
Lonneke
Emmeloord
Uurtarief: €55

Design | Development | Wordpress Specialist

Wij zijn imagomakers. Een stel creatievelingen met een tomeloze spirit en een onuitputtende creativiteit. Niet alleen voor design, maar ook voor digitale oplossingen. Van concept en strategie tot aan front-end en back-end development. Alles om uw imago, uw naam, uw brand te versterken. Voor uw vak, klanten en doelgroep. Wij ervaren geen kleinigheden in ons werk, elke uiting is belangrijk…
Dirk L
Dirk L
Papendrecht
Uurtarief: €30

Sales, Design en Fabrikage

De laatste jaren legt Dirk zich vooral toe op sales en software ontwikkeling. Voor beide activiteiten geldt dat men alleen succesvol kan zijn wanneer me ook de nodige achtergrondkennis bezit. Wat betreft sales, heeft hij zich speciaal toegespitst op het maken van afspraken voor demo's en presentaties. Door zijn jarenlange ervaring weet hij snel de beslissers binnen vooraanstaande bedrijven in…
Timo
Timo
Elst
Uurtarief: €40

Web Designer / Online Marketeer / Grafisch / Fotograaf

Webdesigner | Online Marketeer | Grafische Vormgever _______________________________________________ Webdesigner: Als webdesigner ben ik iemand die websites ontwerpt en vormgeeft. Daarbij hou ik met veel zaken rekening. Een website moet niet alleen mooi ogen, maar moet ook vooral toegankelijk, gebruiksvriendelijk en vindbaar zijn in zoekmachines als Google. Het ontwerpen en vormgeven van een website is dus complex en vereist niet alleen…
Romano
Romano
Amsterdam
Uurtarief: €40

Ik zoek voortdurend naar evenwicht tussen ontwerp en technologie. Al meerdere jaren helpen ik bedrijven om eerlijke, en emotionele ervaringen te creëren door middel van merkontwikkeling, mobile ontwikkeling, en web ontwikkeling. Al snel krijg ik anderen mee met mijn positieve energie. Verder ontwikkel ik mijzelf constant op persoonlijk en professioneel vlak. Originaliteit , nauwkeurigheid en structuur vindt ik belangrijk in…
Frans
Frans
Maarssen
Uurtarief: €50

Fotograaf / Fotografie / Bedrijfsfotograaf

Fotografie van aaaPIX overtuigt. Wie er naar kijkt wordt geraakt, wil meer weten en komt in beweging. Als gedreven aaaPIX-fotograaf is dat mijn motivatie: fotografie die mensen in beweging brengt, voor u! Met krachtige en effectieve foto's van uw bedrijf, uw product of van uw medewerkers komt u sterk over met uw website en printwerk. Zo trekt u positieve aandacht…

Webbouwer gezocht op freelance – of projectbasis

Een goed uitziende en gebruikersvriendelijke website is in het digitale tijdperk een must voor uw bedrijf of uw instelling. Klanten, belangstellenden, personeelsleden en andere betrokkenen gebruiken een website steeds vaker als eerste referentiepunt voor vragen en antwoorden.
Bent u op zoek naar iemand die u kan helpen met het maken van een nieuwe website? Of een webbouwer die uw huidige website kan verbeteren en aanpassen? Dan zult u bij Hoofdkraan gegarandeerd de juiste website designer vinden. Een webbouwer met de juiste kwalificaties en de juiste vaardigheden om uw website zo optimaal mogelijk te laten functioneren en uw bedrijf aldus te voorzien van een aantrekkelijk uithangbord naar buiten toe.
Om ervoor te zorgen dat uw opdracht voor de webbouwer zo veel mogelijk toepasselijke offertes en dus geschikte kandidaten oplevert, hebben we bij Hoofdkraan een aantal tips voor u verzameld. Tips waarmee u de taakomschrijving voor de webdesigner zo duidelijk mogelijk formuleert en de opdracht zo volledig mogelijk maakt. Het is namelijk belangrijk voor zowel de freelancer en uzelf, dat de opdracht zonder al te veel oponthoud leidt tot de gewenste match. Lees onze aandachtspunten rustig door en u zult zien dat het niet zo moeilijk is om een webbouwer op freelancebasis of voor een heel project, in te huren.


Hoofdkraan heeft, om u te ondersteunen bij het opstellen van de opdracht, een aantal vragen geformuleerd die u behulpzaam kunnen zijn. Beantwoord de vragen een voor een en aan het eind is uw opdrachtomschrijving voor de potentiële website designer in principe klaar.

Ons advies is namelijk dat u de opdracht zo compleet mogelijk dient vorm te geven, zodat u gerichte offertes krijgt en de kans op een geschikte webbouwer zo groot mogelijk  is.

Gebruik de vragen als kapstok en de antwoorden als inhoud voor de opdracht:

  1. Heeft u een duidelijk doel voor ogen met uw opdracht voor de webbouwer?
    Is er sprake van een geheel nieuwe website, webshop of andere webapplicatie die de webbouwer voor u gaat ontwikkelen? Of wilt u de bestaande website aanpassen aan de moderne eisen en met de nieuwste gebruiksmogelijkheden?
    Uiteraard is het voor de webdesigner op de eerste plaats nodig dat hij of zij weet wat de opdracht precies als doelstelling heeft. Een nieuw totaalconcept ontwerpen, ontwikkelen en implementeren vraagt om een andere benadering van de webbouwer dan een bestaand concept moderniseren en uitbreiden.
     
  2. Waar wilt u de webbouwer de opdracht uit laten voeren?
    Is het uw bedoeling de freelancer bij u in huis of bij een van uw klanten te laten werken? Kan de webbouwer op afstand werken, dus op zijn of haar eigen werkplek?
    Of de locatie belangrijk is of niet, hoort in de opdrachtomschrijving thuis. Een webbouwer die niet graag op locatie werkt, zal namelijk niet snel reageren als het gaat om een soort detacheringsopdracht, waarbij de freelancer bij u of bij derden ondergebracht wordt.
    Aan de andere kant zijn er vanzelfsprekend ook webdesigners die juist graag in een team of op zoveel mogelijk verschillende plekken werken.
    Bovendien wilt u wellicht een of meerdere overlegmomenten met de bouwer van uw website inplannen om uw opdracht en de voortgang door te nemen. Het handigste is het om dan een webbouwer te vinden die uit uw regio afkomstig is. Hou er rekening mee dat eventuele reiskosten die de webdesigner maakt, voor rekening komen van de opdrachtgever, tenzij u daar andere afspraken over maakt.
     
  3. Kunt u aangeven welke functionaliteiten de webbouwer gaat ontwikkelen?
    Welke functionaliteiten en applicaties wilt u dat de webdesigner voor u gaat maken? Moet de webbouwer over speciale skills beschikken? Laat daar dan geen onduidelijkheid over bestaan in de opdrachtomschrijving. De profielen van bij Hoofdkraan aangemelde webbouwers kunnen daarbij als informatie bron dienst doen. Kijkt u eens naar de diverse specialismen waarbij de freelancers zich profileren en doe er uw voordeel mee bij het schrijven van de opdracht.
     
  4. Is het noodzakelijk dat de webbouwer kennis heeft van uw markt?
    Wilt u liefst een webbouwer die affiniteit heeft met uw publiek, uw doelgroep en de markt die u bedient? Afgezien van de algemene kennis en ervaring en de vaardigheden die een webbouwer meebrengt, kan een dergelijke freelancer ook gespecialiseerd zijn in bepaalde markten en/of doelgroepen. Bevindt u zich met uw product bijvoorbeeld in de zorgsector of in het onderwijs, dan kan het van groot voordeel zijn als de webbouwer daar verstand van heeft. Dat geldt in nog grotere mate als uw bedrijf zich in een zogenaamde niche markt bevindt. Speciale technische producten voor de automobielbranche vragen om een benadering toegespitst op het publiek dat daarin geïnteresseerd is. Als een webdesigner al ervaring heeft met de autobranche en daar zelf ook belangstelling voor heeft, werkt dat wel zo gemakkelijk! Dit is een van de cruciale punten die medebepalend zijn voor de vraag of een webbouwer gaat offreren of niet. Zo maakt u de kans op gerichte offertes van geschikte kandidaten uiteraard groter.
     
  5. Wat verwacht u aan andere kwaliteiten en talenten van de webbouwer?
    Dat een webdesigner de noodzakelijke vakkennis heeft, mag vanzelfsprekend worden geacht. Maar het komt voor dat u eigenlijk de bekende duizendpoot zoekt. Een webbouwer die ook grafisch onderlegd is, bijvoorbeeld. Iemand die uw huisstijl en logo vorm kan geven en misschien ook desktop publishing beheerst. Niet alle webbouwers hebben meerdere vaardigheden in huis. De combinatie webbouwer en Desk Top Publisher (DTP-er) in één is niet vanzelfsprekend, maar kan erg handig zijn. Een combinatie van kwaliteiten is met name voor kleine bedrijven en ZZP-ers financieel en voor wat betreft continuïteit bijzonder aantrekkelijk. Hoofdkraan raadt u aan om op onze site niet alleen te kijken naar webdevelopers, maar ook eens te speuren tussen de grafisch ontwerpers, DTP-ers en PHP programmeurs, bijvoorbeeld op designer gezocht.
     
  6. Gaat de webbouwer samenwerken met anderen in een team?
    Of is uw opdracht uitdrukkelijk bedoeld voor één persoon? Het is niet ongebruikelijk dat een webdesigner alleen werkt. Veel webbouwers zijn het zelfstandig voltooien van eenpersoons opdrachten gewend. Er bestaat bij deze freelancers niet altijd behoefte aan het werken in een team, al of niet met andere freelancers. Maar voor andere webbouwers is een opdracht waarbij gezamenlijk met andere professionals aan het ontwikkelen van een totaalconcept wordt gesleuteld, juist extra aantrekkelijk. Ook dit punt vormt voor de freelancer weer een prikkel om te reageren op de opdracht of om dat juist niet te doen.
    Het is goed mogelijk dat uw bedrijf eigen webspecialisten, communicatie- en PR-medewerkers en tekstschrijvers in dienst heeft die met de webbouwer samen de nieuwe website gaan ontwerpen. Zet duidelijk in uw opdracht wat u verwacht van de webbouwer voor wat betreft het aansluiten in een team en ook in hoeverre u voornamelijk zelfstandigheid verwacht van de freelancer.
     
  7. Is uw opdracht eenmalig of gaat het om een project?
    Een afgeronde, eenmalige opdracht is voor menig webbouwer aantrekkelijk. Webdesigners die al verbonden zijn aan vaste opdrachtgevers en nog een aantal uren per week beschikbaar zijn, vinden het fijn om (kleinere) eenmalige opdrachten in hun schema in te passen.  Ook hier heeft u dus als opdrachtgever wederom een selectiecriterium in handen waarmee u de freelancer een punt van afweging geeft. Een webbouwer namelijk die ruimer beschikbaar is en graag voor langere tijd weet waar hij of zij aan toe is, zal eerder geneigd zijn te reageren op een projectopdracht of op meerdere vervolgopdrachten.
     
  8. Hoe groot is het budget dat u heeft uitgetrokken voor de webbouwer? 
    Heeft u een voorkeur voor het afspreken van een projectprijs, zodat u vooraf weet wat u kwijt zult zijn, ongeacht de te investeren tijd? Of weet u vrij nauwkeurig hoeveel tijd er gemoeid zal zijn met de opdracht en laat u te werk volgens een uurtarief?
    Als u wilt weten wat gangbaar is als uurtarief voor webdesigners, dan kunt u zich op onze site informeren daarover. We willen daarbij wel voor de helderheid stellen dat een startende freelancer niet altijd onervaren als webbouwer hoeft te zijn. Een webdeveloper namelijk die in dienst van een werkgever jaren zijn beroep heeft uitgeoefend en nadien als zelfstandige aan de slag is gegaan, kan over veel meer kennis en ervaring beschikken dan iemand die als “pro” aangemeld is op onze site. Die kennis en ervaring verklaart dan ook het eventueel hogere uurtarief dat deze zogenaamde “starter” hanteert. Uurtarieven zijn niet zomaar uit de lucht gegrepen, maar marktconform en gerelateerd aan de vaardigheden die een webbouwer te bieden heeft.

Uw opdracht klaar en geplaatst op Hoofdkraan.nl?
Dan zullen de offertes van webbouwers die reageren, na gescreend te zijn, zo snel mogelijk aan u worden doorgestuurd. Als u een groot aantal offertes verwacht, kan dat nog weleens tegenvallen. Een specifiek omschreven opdracht levert in de regel ook specifieke reacties op. Gaat u er maar van uit dat zich tussen een klein aantal offertes waarschijnlijk wel de geschikte webbouwer voor uw opdracht bevindt. De tijd die het kost om tot een perfecte match te komen, hangt uiteraard niet alleen af van de manier waarop de opdracht omschreven is, maar ook van de aard van de opdracht. Gewoonlijk kunt u binnen 24 uur al contact leggen met de eerste aanbieder(s).

Hoe maakt u een keuze uit de aanbieders?
Bij onze organisatie weten we als geen ander dat een goede aanbieding zich onderscheidt door een goede prijs – kwaliteit verhouding. We weten dat voor u, de opdrachtgever, het belang van een scherpe prijs door de webbouwer geboden, zeer zwaar meeweegt. Laat u echter niet verleiden tot het centraal stellen van de uurtarieven of projectprijzen die freelancers te bieden hebben. We kunnen ons voorstellen dat geld belangrijk is voor u, maar het mag volgens ons niet ten koste gaan van kwaliteit. Website bouwers met een hoger uurtarief, grijpen dit tarief niet zomaar uit de lucht. Ze baseren dat tarief op hun ervaring, kennis en specialisme. Dat kan betekenen dat een webbouwer, ondanks een hoger uurtarief, uiteindelijk goedkoper blijkt te zijn doordat er efficiënter en sneller gewerkt kan worden. Een uurtarief is dus niet het doorslaggevende argument bij de bepaling van uw keuze voor een bepaalde webdeveloper. Meer informatie over betalen en tarieven? Die kunt u vinden in onze veelgestelde vragen.

We laten de zaken die van belang zijn om mee te wegen bij uw keuze hier nog eens de revue passeren:

  • Kan de webbouwer u in de offerte overtuigen van zijn of haar motivatie om te reageren op uw opdracht? Is er sprake van een “klik”? Dat kan namelijk al door de toon die uit de offerte spreekt het geval zijn.
  • Heeft de webbouwer  alle benodigde vaardigheden en de kennis in huis?
  • Kunt u spreken van affiniteit van de webbouwer met uw branche, uw publiek of uw product?
  • Is de webbouwer bereid om op locatie te werken als dat gevraagd wordt? En hoe zit het in dat geval met de reiskosten?
  • Als u een webbouwer inhuurt van meerdere opdrachten en/of een langere samenwerking, dan is het van belang dat hij of zij over een VAR-verklaring beschikt. Kan de webbouwer een dergelijke verklaring overleggen?
  • Heeft de webbouwer referenties en/of voorbeelden van eerder werk?
  • Is de webbouwer onmiddellijk beschikbaar? Zo niet, op welke termijn is de webbouwer beschikbaar en voor hoeveel uur per week?
  • Kan telefonisch overleg de plaats innemen van persoonlijk overleg? Zo ja, hoe staat dit dan in relatie tot het uurtarief?
  • Vindt u het totaalpakket dat de webbouwer te bieden heeft in overeenstemming met uw wensen?

Wilt u meer weten over hoe Hoofdkraan werkt? Kijk dan in de over ons.

We wensen u veel succes met uw opdracht!