Sorry, u werkt met Internet Explorer 7 of ouder. Hoofdkraan.nl ondersteunt dit niet. Download gratis de nieuwste versie van Internet Explorer.

Film Laten Maken? Vind hier de perfecte filmmaker!

Wilt u een film laten maken?

Binnen 24 uur meerdere offertes, geheel gratis en vrijblijvend
  • Direct toegang tot 7.435 filmmakers
  • Binnen 24 uur meerdere offertes
  • Geheel gratis en vrijblijvend
Overzichtelijk, professioneel, groot bestand freelancers, goede feedback via mail, bemiddeling gratis. Jessica, Bussum
Snel te regelen, je bereikt de doelgroep waaruit je iemand zoekt, goede website, ik heb snel de juiste persoon gevonden. DeskFIT, Rotterdam

De volgende bedrijven werken met Hoofdkraan.nl

Hoofdkraan.nl in het nieuws

Maak kennis met enkele van onze zzp'ers

Karin
Karin
Spijkenisse
Uurtarief: €45

Allround filmmaker en tekstschrijver

Fijn dat u mijn profiel leest. Ik ben redacteur/verslaggever en camerajournalist. Elke film moet een pareltje worden, dat is mijn motto! Ik werk voornamelijk zelfstandig wat inhoudt dat ik zelf regisseer, interviews afneem, monteer en alles controleer van pre-produktie tot eindmontage. Ik ben breed inzetbaar voor bedrijfsfilms, reclame, nieuws, sport en cultuur. Ook een trouwfilm is voor mij een uitdaging!…
Vincent
Vincent
Warmond
Uurtarief: €60

Studio Gradi | Videoproducties

Drie jaar geleden ben ik begonnen met Studio Gradi, een one-stop-shop voor het bedenken en produceren van branded video content. Van strategie tot creatie en marketing. Van camerawerk tot animatie. Een klein bedrijf met een passie voor filmproductie dat houdt van uitdagingen. Om net dat beetje extra te geven en er iets unieks van te maken dat past bij de merkbeleving van uw onderneming. Of het nu gaat om…
Xander
Xander
Leiden
Uurtarief: €50

Eigenheimers | Music, Film & Post-Production

Wij zijn uw all-round mediapartner. Van bedrijfsvideo's, aftermovies & commercials tot post-productie om uw project een stap hoger te tillen. Bij Eigenheimers doen we alles met (bewegend) beeld, muziek en geluid. Ofwel: content. We vinden het belangrijk dat elke schakel binnen uw videoproductie klopt en professionaliteit uitstraalt. Daarom bieden we zowel hele producties als losse post-productie diensten aan, om problemen…
rian
rian
Arnhem
Uurtarief: €70

Elk verhaal een eigen (beeld)taal

Mijn naam is Rian van den Boom en ik ben ruim 14 jaar werkzaam als film/documentairemaakster voor o.a. de publieke (en regionale) omroep, met name voor NTR en NCRV. Even zolang maak ik films in opdracht voor zeer uiteenlopende bedrijven, denk aan de KNVB, Imtech, Stichting Lezen & Schrijven, CCV Betaalverkeer, Fonds Cultuurparticipatie, AD online...Daarnaast ben ik medeoprichter van het…
Ilia
Ilia
Utrecht
Uurtarief: €40

Wij brengen verhalen in beeld.

Wonderlust staat voor een netwerk van jonge, gedreven filmprofessionals. Wij maken (korte) films, commercials, bedrijfsfilms, web-series, videoclips, documentaires, sfeerfilms, animaties, infomercials en registraties. Emotie overbrengen is ons vak. Dit gebruiken wij om het doel van de opdrachtgever op een zo krachtig mogelijke manier te bereiken. Wij streven ernaar om altijd en overal een hoogwaardig, uniek en krachtig resultaat neer te…
Atze
Atze
Voorschoten
Uurtarief: €25

Videograaf

Professioneel cameraman sinds 2006. De afgelopen jaren heb ik vooral televisiewerk gedaan. Sinds vorig jaar ben ik ook actief als videograaf/videomaker. Ik heb een eigen cameraset (DSLR). Beschikbaar voor bruiloften, bedrijfsvideo's, promotievideo's, etc. Mijn portfolio is te vinden op mijn website. Bij vragen, mail gerust naar info@atze.nl
Wiedjai
Wiedjai
Gouda
Uurtarief: €100

Wiedjai Dwarka | Powerzoom

Beste, Mijn naam is Wiedjai Dwarka. Ik ben een videograaf en heb bepaalde ideen bij het filmen van promotiefilms, events etc.. Graag neem ik de leiding om uw verhaal in een leuke film te zetten. De film wordt geschoten en digital bewerkt door mij omdat ik precies weet wat ik wil. Waar nodig maak ik gebruik van een geregistreede professionele…
Judith
Judith
Naarden
Uurtarief: €35

Filmmaker

Sinds 2014 werk ik als freelance filmmaker/videograaf voor diverse opdrachtgevers. Ik maak o.a. bedrijfsfilms, korte documentaires, promo's en social video's die voornamelijk online worden ingezet. Door mijn achtergrond (afgeronde studies hbo Communicatie en productie aan de Filmacademie en werkervaring: producent, nieuwsredacteur, communicatieadviseur, fotograaf en filmmaker) ben ik breed inzetbaar. Als filmmaker maak ik video's voor opdrachtgevers als de Rijksuniversiteit Groningen…
Michele
Michele
Zwaag
Uurtarief: €50

Videograaf - Trouwfilm binnen en buitenland

WIE IS MICHELE Een warmhartig, energiek en creatief mens met humor. Ik heb de passie om samen met mensen te werken, netwerken, events te regelen, filmen en monteren, Daarnaast hou ik van reizen en mijn familie.   MIJN VISIE Voor iedereen zal ik uniek en professioneel werk afleveren. Het liefst werk ik in een ongedwongen sfeer en dit is ook mijn…
Joep
Joep
Leiderdorp
Uurtarief: €?

Multimedia Producer

Mijn naam is Joep van Vuren. Ik ben een 37 jarige Leidenaar, Multimedia Producer van beroep. Ik ben Afgestudeerd als Media & Entertainment Manager aan de Hogeschool Haarlem.  Mijn kennis en vaardigheden heb ik verder uitgebreid bij diverse online marketing bureaus en Narrowcasting bedrijven. Sinds 2009 heb ik mijn eigen Full service multimedia bureau, Content City. Voor uiteenlopende opdrachtgevers ontwikkel ik…

Film Laten Maken

Wil jij een film laten maken voor je organisatie? Een promotiefilm om je nieuwste product aan de markt te brengen? Of een nieuwe trailer voor een event? Een film laten maken begint met het zoeken van de juiste filmmaker. Op Hoofdkraan.nl vind je diverse freelancers die graag een offerteprijs voor je maken.

Hoe verloopt het proces voor, tijdens en na het filmen?
Om je inzicht te geven in alles wat komt kijken bij het maken van een film schetsen we het proces van het maken. Het is meer dan alleen een dagje filmen. Een film laten maken vergt voorbereiding. Ook van jou als opdrachtgever.

  1. Pre-productie: Dit is de fase waarin je antwoorden geeft op de volgende vragen:
  • Wie is de doelgroep?
  • Wat wil ik vertellen?
  • Wat zijn de belangrijkste kernwoorden voor de film?
  • Waar ga ik mijn film laten zien?
  • Hoe lang mag de video duren?
  • Wat is de deadline?
  • Wat is mijn budget?

    Op basis van bovenstaande vragen zal een script gemaakt moeten worden. Hierin worden de verschillende concepten uitgewerkt en de teksten worden aangegeven. Er zijn dan nog drie vragen die in deze fase overblijven en beantwoord moeten worden:
     
  • Welke personen moeten aanwezig zijn (op de draaidag)? Denk hierbij aan acteurs, cameramensen, geluidsmensen, visagie of wellicht zelfs redacteuren.
  • Op welke locaties gaan we filmen?
  • Hoe ziet de planning voor de filmdag eruit
     
  1. Filmen
    Nu alle voorbereiding zijn getroffen kan het daadwerkelijk opnemen van de film beginnen. Het gemaakte script is hierin leading. Afwijken is niet verstandig. Bereid je voor op een dag hard werken. Kenmerkend voor een filmdag is dat het hectisch is. Maar hoe beter je voorbereiding, des te rustiger de filmdag.
     
  2. Monteren en distribueren
    Al het gemaakte materiaal moet nu nog gemonteerd worden tot je ideale film. Hierbij is opnieuw het eerder gemaakte script leading. Onderdeel van de montage is ook de geluidseffecten, voice-over en eventuele andere effecten.
    Eenmaal klaar met monteren dan is het tijd om de video aan de wijde wereld te laten zien. Zet je de video op youtube, of uw website of verstuur je het als DVD naar klanten?

De checklist voor als je een film wilt laten maken. Waar moet het aan voldoen?

  1. Aandacht vanaf minuut 1
    Een video moet de aandacht trekken, het is zaak om de kijker te boeien. Zorg ervoor dat de kijker wilt weten hoe het afloopt. Hij moet meegenomen worden in het verhaal. Door een uniek concept te hebben, zal de kijker de boodschap ook sterker onthouden. 
     
  2. Persoonlijk
    Zodra je de video persoonlijk maakt zal de geloofwaardigheid stijgen. Ook vergroot je hiermee de betrokkenheid van de klant richting je bedrijf. Laat dus ontspanning en plezier binnen jouw bedrijf zien.
     
  3. Call to action
    Je film moet het doel bereiken en in de meeste gevallen wil je daarom dat mensen na het zien overgaan tot actie. Zorg dat deze call-to-action duidelijk herkenbaar is. Zeker ook aan het einde van de film.
     
  4. Duidelijk doel (ook voor de kijker)
    Het script is belangrijk zodat je niet uit oog verliest wat je wilde bereiken. Wilde je verkoop stimuleren? Of informeren? Hoe dan ook; wat je wilt vertellen moet voor jou en de kijker duidelijk zijn.
     
  5. Denk goed na over uw doelgroep
    Eén van de belangrijkste dingen van uw videoproductie is dat uw boodschap begrepen moet worden binnen je doelgroep. In een video voor een pak luiers neem je als acteur geen man van 60+. Zorg dat de doelgroep zich kan identificeren met je product. Ook de keuze van het medium moet afgestemd worden op deze doelgroep.
     
  6. Gebruik de juiste "taal"
    Spreek jouw doelgroep aan met taal die ze "verstaan". Voor een groep jongeren zal de taal anders zijn dan voor een B2Bmarkt. Je kunt altijd een schrijver zoeken om je hierbij te helpen. 
     
  7. Kort en bondig
    De concentratieboog van mensen is kort. Zeker in online media. Maak je film dus niet te lang.
     
  8. Lieg niet!
    Too good to be true is een eeuwenoud gezegde maar zeker in de transparante online wereld kun je als bedrijf geen onjuistheden verkopen. De kijker is slim genoeg en zal hier direct doorheen prikken.

De kosten van een bedrijfsfilm
De kosten van een film zijn sterk afhankelijk van je wensen. Er kunnen al films gemaakt worden vanaf 750 euro. Maar houd er rekening mee dat zodra u met acteurs, visagie, belichting e.d. wilt werken, de kosten snel zullen stijgen.

Middels een goede planning kun je de kosten verminderen. Een duidelijk doel voor ogen helpt ook. Zo hoef je tijdens het proces niet af te wijken.

Uw film op Youtube
Op Youtube wordt per maand elke dag meer dan 15 uren aan video online gepubliceerd en met ongeveer 6 miljoen bezoekers is Youtube na Google zoekmachine nummer 2 in de wereld op het gebied van internet. In Nederland kijken 54% van de mensen Youtube. Van hen zelfs 14% dagelijks. Dat maakt Youtube tot een geschikt medium om je boodschap bij je doelgroep te krijgen. Maar hoe? Hoe vinden ze jouw film tussen al die anderen? Een paar tips:

  1. Youtube is een sociaal medium, met andere woorden: wees sociaal, participeer en communiceer. Als bepaalde topic- georiënteerde groepen over je video gaan bloggen en posten zul je sneller door anderen opgemerkt worden.
  2. Zorg voor een duidelijk call-to-action naar uw website. Het is leuk als ze je video bekijken, maar nog veel leuker wanneer ze actie ondernemen.
  3.  Zoek je zoekwoorden. Youtube is immers een zoekmachine dus de enige manier waarop bezoekers jouw video kunnen vinden is via de zoekfunctie van de site. Kies daarom woorden die het best bij uw onderwerp en niche passen.

Wil je de video online een mooi platform geven. Plaats ook eens met een website bouwer. Wie weet kan hij je helpen om de video goed weer te geven op je eigen website.