Sorry, u werkt met Internet Explorer 7 of ouder. Hoofdkraan.nl ondersteunt dit niet. Download gratis de nieuwste versie van Internet Explorer.

Logo Laten Maken? Vind hier de perfecte logo ontwerper!

Wilt u een logo laten maken?
Binnen 24 uur meerdere offertes, geheel gratis en vrijblijvend
  • Direct toegang tot 15.427 logo ontwerpers
  • Binnen 24 uur meerdere offertes
  • Geheel gratis en vrijblijvend
Overzichtelijk, professioneel, groot bestand freelancers, goede feedback via mail, bemiddeling gratis. Jessica, Bussum
Snel te regelen, je bereikt de doelgroep waaruit je iemand zoekt, goede website, ik heb snel de juiste persoon gevonden. DeskFIT, Rotterdam
De volgende bedrijven werken met Hoofdkraan.nl
Hoofdkraan.nl in het nieuws

Logo Laten Maken

Begin je met een nieuw bedrijf? Dan mag een logo natuurlijk niet ontbreken. Ook al ken je de naam van een persoon, vaak leer je mensen pas echt kennen als je ze gezien hebt. Zo werkt het ook met een bedrijf. Je logo geeft een gezicht aan je bedrijf. Juist daarom moet je een logo laten maken.

Een professioneel logo geeft je bedrijf klasse. Een uniek logo onderscheid je van concurrenten. Voor klanten is een logo een eerste indruk van je bedrijf. Je wilt toch dat deze indruk goed is? Een logo laten maken door een freelance professional is daarom een goed idee. Maar wat moet je zelf doen wanneer je een logo gaat laten maken?

De voorbereiding op een logo laten maken.
Wanneer je een logo laat maken zijn er een aantal zaken waar je goed over na moeten denken. De voorbereiding voor een logo laten maken is the key to success.

  • Wie is je doelgroep? Een logo moet passen bij je doelgroep en niet alleen bij jouw. Wat motiveert je doelgroep? Wat spreekt hun aan? En wat is hun relatie tot jouw product?
  • Wat wil jij uitstralen? Jij kent je organisatie en product/dienst als geen ander. Wat maakt jouw bedrijf uniek? En wat is het gevoel dat moet blijven hangen bij diegene die je logo ziet?
  • Wie ben jij? Niet alleen wie je wilt zijn is belangrijk. Wie jij bent moet terugkomen in het logo dat je laat maken.

Tenslotte de concurrentie. Als je een timmerbedrijf hebt is het voor de hand liggend om een hamer of spijker in je logo te verwerken. Maar hebben je concurrenten ook al niet zo’n logo laten maken? En ben je dan nog wel uniek?

Benieuwd hoe je via hoofdkraan snel een professional vindt? Lees meer via de hoe werkt het. Misschien is het verstandig om in dit stadium alvast met een webdesigner te praten. Hij heeft ongetwijfeld een verfrissende blik.

Voorbeelden van bekende logo’s
Ook grote organisaties als Unilever en hebben een logo laten maken in hun begin jaren. De verhalen achter deze logo’s laten zien hoe het logo de identiteit van het bedrijf weergeeft.

Unilever is een producent van voedingsmiddelen, dranken, schoonmaakmiddelen en persoonlijke verzorgingsproducten. Kenmerkend voor Unilever is dat ze een van de grootste zijn en dat ze een uitlopend assortiment hebben. Dit wilden ze terug laten zien in het logo dat ze hebben laten maken. Ieder onderdeel van de U in het logo staat voor een product uit hun assortiment. Zo vinden we in het logo terug een symbool voor: zon, hand, bloem, haar, palmboom, sauzen, lepel, kom, kruiden, vis, ijs, thee, diepvries, etcetera.

De eenvoudige strepen van Adidas lijken misschien niets te zeggen over de identiteit van het merk. Maar ze staan wel degelijk ergens voor. Ze hebben een logo laten maken met een diepere betekenis. Namelijk een berg, die wijst op de uitdaging die een sporter te wachten staat en de doelen die bereikt kunnen worden.

Een simpel logo bestaande uit tekst en een pijl. Dit kan iedereen maken. Dat zou je denken. Ook Amazon heeft een logo laten maken met diepere betekenis. De gele pijl oogt als een glimlach, zo geplaatst om de filosofie achter het merk te benadrukken. Amazon.com streeft naar de beste klanttevredenheid. Maar de pijl wijst ook niet voor niks van de a naar de z, de winkel heeft alles in huis, inderdaad van a tot z.

De regels voor een goed logo
Je hebt nagedacht over een logo voor jezelf en je hebt voorbeelden gezien. Maar hoe oordeel je of het een goed logo is? Wij geven je de vier principes waaraan een goed logo moet voldoen:

  • Simpel
    Een van de basis regels in marketing is Keep it Simple. Dit geldt zeker voor je logo. Zie het als een muziekdeuntje dat moet blijven hangen. Hoe moeilijker hoe kleiner de kans dat het je bij blijft.
  • Origineel
    Een logo hoeft niet exact weer te geven wat je doet. Als je een timmerbedrijf hebt, hoeft er geen hamer in je logo. Wees creatief. Alleen dan maak je een logo die mensen blijven onthouden.
  • Tijdloos
    Een mooi voorbeeld van een tijdloos logo laten maken is het logo van Coca Cola. Concurrent Pepsi is ontelbare keren van logo veranderd. Coca Cola is daarentegen sinds 1885 onaangepast gebleven.
  • Leesbaar en herkenbaar in ieder formaat
    Je hebt niet altijd de ruimte om je logo groot te laten zien. Soms moet je logo zelfs in zwart-wit gepresenteerd worden. Bij het ontwerpen van een logo moet je met deze twee zaken rekening houden. Kies dus altijd voor een duidelijk lettertype en kies nooit meer dan 2 kleuren. Je bent dan immers ook veel duurder uit met drukwerk.


Wie ga je jouw logo laten maken?
Niet iedere professional is geschikt om voor jou het beste logo te maken. Let daarom bij de keuze voor freelancer of bureau goed op de volgende punten:

  • Is er een klik tussen jou en de ontwerper? Je gaat hem je logo laten maken. Een belangrijk onderdeel van je bedrijf. Jullie moeten dus goed kunnen samenwerken en communiceren.
  • Beschikt de persoon over inlevingsvermogen in jouw bedrijf?  Nogmaals: je gaat hem je logo laten maken. Snapt hij waar je bedrijf voor staat. Zo niet, dan is het niet de juiste match.
  • Wat als de ontwerper het druk heeft met een andere klus, of stopt, of ziek wordt. Is er voldoende back-up aanwezig? Met andere woorden: hoe flexibel is je bureau?

In onze database vind je veel goede professional freelancers.

Nadat het logo is gemaakt…
Een logo laten maken is één ding. Maar vaak is dit niet alles. Naast een logo laten maken, moet ook de huisstijl verder ontwikkeld worden. Denk hierbij aan briefpapier, visitekaartjes, enveloppen, etcetera. Houdt er bij een logo laten maken dus ook rekening mee dat deze professional je ook moet helpen met een verdere huisstijl.

 

Wil je ook nog een website laten maken, lees dan ook onze informatie hierover.