Applicatie voor Gesprekskosten en Abonnementen
Opdracht ID: 12508
Budget: € 20 tot € 80 p.u.
Geplaatst: 07-04-2013
Reacties: 10
Locatie: 1446, Drenthe
Laatst gewijzigd: 30-05-2013
Status: Gesloten
Beste freelancer
Wij willen graag een Applicatie laten ontwikkelen voor het uitrekenen van te factureren gesprekskosten en abonnementen.
Input is een maandelijks Excel bestand met daarin een lijst van gebelde telefoonnummers, tijdsduur in seconden, belkosten en aansluiting referentie.
Date/time, Caller ID, Extensie, Disposition, Tijdsduur (s), Prijs, referentie
2013-04-01 11:13:12 UTC, 31795026553, 31298456314, ANSWERED, 5,7 0.01, 1948,
De applicatie moet een overzicht kunnen maken per klant, naar welk type nummer (tarief groep) is gebeld en wat de kosten daarvan zijn vermeerderd met een optioneel starttarief per gesprek en marge op beltikken (aantal, duur, kosten, periode, etc) alsmede de door de klant afgenomen abonnementen, nummerblokken en aantal telefoonnummers. (startarief is niet van toepassing op alle nummers)
Tevens moet er op klantniveau een gedetailleerde specificatie kunnen worden uitgedraaid voor de klant (gebelde telefoonnummers, tijdsduur in seconden, belkosten, etc).
De marge en het starttarief moeten uit één centrale tabel gehaald worden indien er op klant niveau niets anders is gespecificeerd. Tarieven worden bepaald aan de hand van het begin van het gebeld nummer (31,316, 31900,33650,44,44265)
Op klantniveau (beheergedeelte klanten) moet kunnen worden ingesteld of er een bepaald tarief overruled wordt. Tevens moeten er bij de klant meerdere klantreferenties gezet kunnen worden waarop de query plaatsvind. Op klantniveau dienen ook maandelijks terugkerende artikelen gezet te kunnen worden zoals telefoonnummers en abonnementen (vaste kosten) welke op de specificatie terug komen.
Klantgedeelte:
• Klant NAW gegevens
• Klantnummer
• Referentie nummers t.b.v. Query. (netjes met een plusje om een regel / nummer toe te voegen)
• Aangepast tarieven indien van toepassing (pull down met gegevens uit de centrale tarievenlijst welke dan op klant niveau kan worden aangepast en als regel kan worden toegevoegd (netjes met een plusje om een regel toe te voegen))
• Telefoonnummers, nummerblokken en abonnementen
• Klant inactief kunnen zetten (dan ook geen inlogmogelijkheid meer voor de klant)
Beheer gedeelte
• Import van Excel bestand met gesprekhistorie / kosten welke maandelijks door leverancier wordt aangeleverd.
• Ongedaan maken van import acties als deze foutief blijken te zijn en of voor test doeleinden gebruikt zijn.
• Import van Excel bestand met alle in en verkoop gesprekstarieven. Bij import keuze om tarieven te overschrijven, toe te voegen of te skippen indien reeds aanwezig.
• Per regel het tarief kunnen aanpassen in de algemene lijst
• Instellingen aangaande applicatie (database server etc etc).
Rapporten:
• Algemene tarievenlijst
• Klanten tarievenlijst
• Klantenlijst
• Overzicht van alle aangepaste tarieven per klant
• Overzicht van alle abonnementen per klant (klant overzicht en eigen overzicht, (met en zonder inkoop))
• Rapport in het geheel en per periode met regels die het systeem niet heeft kunnen matchen (ook een melding bij de maandelijks import indien deze er zijn)
• Rapport aangaande winst op de gekozen periode op één klant of meerdere klanten t.b.v. onze eigen administratie uitgesplitst in gesprekkosten, abonnementen en telefoonnummers.
Algemeen:
• Database van de applicatie dient centraal te staan met voorkeur in Microsoft SQL
• Applicatie dient webbased te zijn en vanaf meerdere computers aangesproken te kunnen worden.
• Klanten moeten van afstand in kunnen loggen om hun eigen specificatie te bekijken / downloaden.
• Goede beveiliging i.c.m. certificaat (is aanwezig)
• Voorkeur voor VB .NET maar resultaat en kwaliteit is belangrijker.
• Alle overzichten en rapporten moeten te exporteren zijn naar Excel of PDF.
• Applicatie moet makkelijk op een andere server kunnen worden gezet.
• Applicatie dient beschreven te zijn
Graag krijgen wij een indruk van uw ervaring omtrent bovenstaande. Een indicatie van de totaalprijs zien wij graag tegemoet.