Sorry, u werkt met Internet Explorer 7 of ouder. Hoofdkraan.nl ondersteunt dit niet. Download gratis de nieuwste versie van Internet Explorer.

Senior Projectleider Patiëntenportaal

Status:
Gesloten
Geplaatst op:
6 april 2010 19:35
Opdracht ID:
413
Betaalwijze:
Per uur
Budget:
€ 5 tot € 150 p.u.
Locatie:
Den Haag, Drenthe

Opdrachtomschrijving

Op basis van freelance detachering zoeken wij voor onze opdrachtgever
Achtergrond
Men werkt aan de invoering van het landelijk Elektronisch Patiëntendossier (EPD). Via het landelijk EPD kunnen zorgaanbieders onderling medische gegevens uitwisselen.
In het kader van de uitwisseling van gegevens via het landelijk EPD hebben patiënten een aantal rechten, zoals het recht om bezwaar te maken en om inzage te vragen in de gegevens die over hen via het EPD uitgewisseld zijn en door wie dat is gedaan. Daarnaast hebben patiënten het recht inzage te vragen in wie hun BSN heeft opgevraagd.
Dit betekent dat de processen voor inzage en bezwaar, inclusief de afhandeling van vragen en klachten daarover, ingericht moeten worden bij het CIBG. Voor de ondersteuning van deze processen wordt het PatiëntenRechten Informatiesysteem Klantenloket EPD (PRIK) gerealiseerd.

Daarnaast wordt ook de online digitale toegang van de patiënt tot zijn eigen medische gegevens via een portaal onder verantwoordelijkheid van het programma Klantenloket EPD gerealiseerd. Om de burger de gelegenheid te geven om zijn patiëntenrechten in de volle breedte ook digitaal uit te kunnen oefenen, wordt daarom het Patiëntenportaal gerealiseerd.
Belangrijke aandachtspunten bij dit Patiëntenportaal zijn de noodzakelijke koppelingen met onder andere de AORTA-infrastructuur via het Landelijk Schakelpunt (LSP) en met de GBA-V, maar vooral ook de beveiliging, robuustheid, schaalbaarheid en de dynamische, politieke en publiek gevoelige omgeving waarin het portaal tot stand moet komen.

Het is van groot belang dat de inrichting van de integrale dienstverlening aan de patiënt en een goede inbedding daarvan in de organisatie van het CIBG op een zorgvuldige en beheerste manier worden bereikt. Daartoe is een programmaorganisatie ingericht (Programma Klantenloket EPD bij CIBG) die ressorteert onder de Directeur CIBG en waarin de daarvoor noodzakelijke activiteiten en projecten worden uitgevoerd.

Werkzaamheden
De projectleider Patiëntenportaal is verantwoordelijk voor het gehele traject van ontwerpen, realiseren, testen, accepteren en werkend (live) in productie brengen van Patiëntenportaal in een tweetal releases. Daartoe stelt hij een projectplan op, zet de afgesproken middelen in, bewaakt de voortgang en kwaliteit, stuurt de projectmedewerkers en (deel)projectleiders aan en rapporteert aan de programmaleiding over de voortgang.

Een flink deel van het benodigde team van experts is onder aansturing van een technisch projectleider reeds bezig met de ontwerpen, prototypes en realisatie voor release 1 van het Patiëntenportaal.
Gezien het grote publieke en politieke belang van het Patiëntenportaal, moge het duidelijk zijn, dat niet wordt gezocht naar “een goede projectleider”. Er wordt gezocht naar dè geschikte projectleider met een ruime en stevige ervaring in het onder zijn leiding succesvol realiseren en implementeren van internetportalen en daarbij horende iteratieve (agile) projectaanpak en veranderende omgeving.

Resultaatgebieden
- Het beheersmatig voorbereiden van het project/ de projectorganisatie;
- Het opstellen, uitvoeren en bijstellen van gedegen projectplan(nen);
- De dagelijkse leiding voeren over het project en het daarin opgenomen projectteam;
- Het aangeven welke expertises aanvullend benodigd zijn om het aanwezige projectteam te completeren, daarvoor de noodzakelijke profielen opstellen en de geschikte kandidaten selecteren;
- Het rapporteren over de voortgang in tijd, geld en middelen, risico’s en andere zaken aangaande het Portaaltraject aan de programmaleiding;
- Het zorgen voor beschikbare informatie en overdracht van informatie, kennis en kunde naar de staande organisatie;
- Het in overleg met de programmaleiding ondersteunen van werkgroepen met belangenverenigingen, het leiden en ondersteunen van afstemmingsessies met de opdrachtgevers en het bieden van ondersteuning tijdens pilots.
- Het CIBG gaat ervan uit dat gevraagde werkzaamheden niet altijd vergelijkbaar zullen zijn met de werkzaamheden genoemd in de functiebeschrijvingen die in de raamovereenkomst zijn opgenomen. Het (gemotiveerd en met mate) hanteren van tarieven die niet in deze mantels voorkomen wordt door het CIBG op voorhand niet als een probleem ervaren.

Functie eisen
- Aantoonbare ervaring met het leiden van soortgelijke Internetportaal-projecten in een politiek gestuurde/gevoelige omgeving.
- Aantoonbare ervaring met het leiden van een ontwerp- en realisatietraject van bekende (overheids)internetsites.
- Dient minimaal één keer succesvol en onder zijn/haar leiding een publiek en soortgelijk Internetportaal live te hebben gebracht.
- Het Patiëntenportaal wordt ontwikkeld met het CMS Tridion en .Net. Een ruime kennis en ervaring met dit product en deze omgevingen is een pré.
- Minimaal 8 jaar ervaring in projectmanagement in een complexe omgeving.
- Ruime ervaring met het ontwerpen en realiseren van portalen met een “agile” aanpak.
- Uitstekende organisatorische en communicatieve vaardigheden.

Algemene informatie m.b.t. de aanvraag
Locatie: Den Haag
Startdatum: zsm
Duur: 31-07-2010
Optie op verlenging: Ja
Inzet: 40 uur per week
Tarief: Marktconform
Sluitingsdatum: 7 april 2010
Sluitingstijdstip: 12:00


Reacties dienen voorzien te zijn van een cv in word, korte motivatie en een tariefsindicatie. Aanbiedingen zonder deze gegevens zullen niet in behandeling worden genomen. Eveneens worden aanbiedingen die niet voldoende aansluiten aan het gevraagde terzijde gelegd.
Lees verder +
Ik ben freelancer en zoek een soortgelijke klus.
Klik hier
>
Ik heb een soortgelijke klus en zoek een freelancer.
Klik hier
>
Stuur deze opdracht door:

Reacties van freelancers:

marcel
Breda
Mijne Dames/Heren, Met grote interesse heb ik uw oproep gelezen. Ik heb een ruime ervaring in projecten die te maken hebben met electronische dossiers en centrale opslag en verwerking. Ik...

Vergelijkbare opdrachten

Omschrijving Locatie Budget
Freelance Interim Coördinator Gevraagd (Amsterdam)
Beste freelancers,    Wij zoeken per per direct op freelance-basis een interim coördinator vreemdelingenloket. Voor de periode van april tot en met juni 2016.   Sinds 1 juli 2015 is er één centrale plek in Amsterdam waar alle ongedocumenteerden terecht kunnen met hun (hulp)vraag: het vreemdelingenloket. Het vreemdelingenloket…
Amsterdam € 30 tot € 50 p.u.
Professionals voor Internationale Projecten Gezocht
Beste freelancers,    Onze organisatie is een onafhankelijke internationaal projectbureau die haar activiteiten op gebied van Public Private Partnerships en Innovation Industry Services in diverse markten heeft gepositioneerd.    Met een frisse, innovatieve visie zoeken we oplossingen om projecten in diverse sectoren met name in…
Elsloo € 10 tot € 80 p.u.
Technisch Manager Infrastructuur
Technisch Manager Infrastructuur Locatie: Regio Amsterdam Startdatum: Medio oktober Periode van inzet: + 3 maanden Inzet per week: Fulltime Taal: Vloeiend Nederlands en Engels Tariefsindicatie: i.o.   NetCare is voor een klant op zoek naar een Manager Infrastructuur. De klant is een dynamische internationale organisatie met vestigingen wereldwijd. …
Reg. Amsterdam € 50 tot € 5000
Projectmanager
Wij zoeken naar een Projectmanager.     Omvang: 36 uur per week     De afdeling is op zoek naar een gedegen professional met behoorlijke projectmanagementervaring. Kandidaten met ervaring op het gebied van implementatie- productmanagementervaring worden niet uitgenodigd. Telecomervaring is een belangrijke pré.     Projectmanager…
Den Haag / Amersfoort € 5 tot € 150 p.u.
Bidmanager Uitbesteding Werkplekken Onderwijsinstelling
Functie Bidmanager Niveau Senior Klant Onderwijs Deadline 2-11, 17u Start datum Zsm (uiterlijk 1-12) Eind datum 28-2-11 Locatie Zoetermeer Inzet 40 uur per week Tariefsindicatie € 75,00 Opmerkingen CV in .doc format en geldige VAR-verklaring vereist         Achtergrond-informatie De klant is bezig met het opstellen van een…
Zoetermeer € 50 tot € 5000
Projectleider Lopende Opdrachten
Wij zoeken naar een Projectleider Lopende Opdrachten.    Functie-inhoud/inhoud van de opdracht:  Al deze projecten zijn lopende projecten in verschillende stadia. Allen dienen eind Q4 begin Q1 2011 gereed te zijn waarbij de afronding afhankelijk is van de infrastructuur die in deze en andere projecten opgeleverd moet worden. De projectleider…
Omgeving Alphen aan den Rijn € 0 tot € 0
Project Management Officers / Projectsecretarissen
Voor onze opdrachtgever binnen de overheid zijn wij opzoek naar meerdere Project Management Officers (PMO'ers)/ Projectsecretarissen:  De projectsecretaris ondersteunt het projectmanagement door het verzorgen van de projectadministratie en – planningen.   Verantwoordelijkheden: - Je legt gemaakte afspraken vast en bewaakt…
Amsterdam € 50 tot € 5000
  • Plaats gratis uw opdracht
  • Ontvang snel meerdere offertes
  • Helemaal gratis voor opdrachtgevers

Hoe werkt het?

1. Beschrijf uw aanvraag
Wij checken de aanvraag en plaatsen hem gratis online.
2. Vergelijk offertes
Vergelijk offertes van verschillende freelancers en overleg met de meest geschikte kandidaten.
3. Kies de beste kandidaat
Kies de beste kandidaat en ga aan de slag.
Werk veilig online via Hoofdkraan.nl.