Sorry, u werkt met Internet Explorer 7 of ouder. Hoofdkraan.nl ondersteunt dit niet. Download gratis de nieuwste versie van Internet Explorer.

Ondernemingsplan Laten Schrijven? Vind hier de perfecte financieel adviseur!

  • Direct toegang tot 2.043 financieel adviseurs
  • Binnen 24 uur meerdere offertes
  • Geheel gratis en vrijblijvend
Overzichtelijk, professioneel, groot bestand freelancers, goede feedback via mail, bemiddeling gratis. Jessica, Bussum
Snel te regelen, je bereikt de doelgroep waaruit je iemand zoekt, goede website, ik heb snel de juiste persoon gevonden. DeskFIT, Rotterdam

De volgende bedrijven werken met Hoofdkraan.nl

Hoofdkraan.nl in het nieuws

Maak kennis met enkele van onze zzp'ers

Justin
Justin
Zwolle
Uurtarief: €35

Ervaren online marketing specialist

Ik ben een ervaren online marketeer met veel kennis op het gebied van SEA, SEO, Remarketing, Display Advertising, Social Media (advertising) en E-mailmarketing. Ik heb zowel aan de bureauzijde als aan de klantzijde gewerkt en weet daardoor goed wat klanten willen op het gebied van strategie, data vraagstukken, consultancy etc. Uiteraard beschik ik over o.a. de juiste kennis van Adwords,…
Walther
Walther
Oosterhout Nb
Uurtarief: €80

Business Consultancy, Marketing & Sales

Kleine onderneming met grote ervaring, - zowel nationaal als internationaal, - op het gebied van marketing, sales en organisatie. Mijn kennis en ervaring heb ik opgedaan bij; Multinational; wereldwijd verantwoordelijk voor marketing en sales. Overheid, verantwoordelijk voor de communicatie naar de burger. Projecten zoals, ritsen, rekeningrijden en informatie boven de weg. Semioverheid; het adviseren bij de fusie van twee semioverheidsinstellingen.…
Bas
Bas
Den Haag
Uurtarief: €85

Horeca Specialist

Over mij Dit ben ik. Ik woon met mijn gezin in Den Haag, op een steenworp van het strand. Als rode draad door mijn loopbaan loopt mijn gevoel voor gastvrijheid. Oprechte gastvrijheid klinkt eenvoudig maar is vaak zo weinig te vinden. In een wereld waar het gemak van online dienstverlening, online winkelen steeds dominanter wordt ligt volgens mij juist het…
Menno
Menno
Weert
Uurtarief: €50

Strategische Marketing | Branding | Webdesign | PR | SEO

Sinds begin juli 2015 is Falqon Creative ontstaan. Het bedrijf, dat voorheen Assist Marketing & Communicatie heette, is een enthousiast en betrokken bureau dat zich heeft gespecialiseerd in verschillende expertises. Bij deze kleine en flexibele onderneming ligt focus op strategische marketing, inspirerende creativiteit en een nauwe samenwerking. Diensten: 1. Strategische Marketing Concept strategie, Go-to-marketstrategy 2. Internet Strategie SEO, E-mailmarketing, Digitale…
Lotte
Lotte
Haarlem
Uurtarief: €75

Businessmodel - hoe ga je straks verdienen?

Weet je al hoe je straks geld gaat verdienen, dus wat je businessmodel zal zijn? Met mijn uitgebreide ervaring als directeur en manager en met mijn netwerk kan ik je verder helpen. Ik help je om een inhoudelijk goede marketingstrategie te maken. Zodat je echt een kans op succes hebt. Ook help ik je met een businessplan of ondernemingsplan. Qua…
Reinoud
Reinoud
Alkmaar
Uurtarief: €?

Ik onderneem ruim 9 jaar met meerdere initiatieven, altijd vanuit een marketing oogpunt (wat is je onderscheidend vermogen?) en voornamelijk bij nieuwe ontwikkelingen. Dus overal waar ideeën zijn voor nieuwe producten, concepten, bedrijven of campagnes daar wil ik bij zijn want daar gaat mijn hart sneller van kloppen. Of het nou gaat om een uitgebreid marktonderzoek, een businessplan, een haarfijne…
Krystel
Krystel
Amsterdam
Uurtarief: €?

Strategie | Marketing | Communicatie | Taal | Tekst | Engels

Strategie | Marketing | Communicatie | Taal | Tekst | Engels | Nederlands Als betrokken en resultaatgerichte professional met een cum laude masterdiploma en internationale ervaring help ik u graag op het gebied van strategische marketing, communicatie, taal en tekst. Ik heb zowel kennis van de theorie als ervaring in de praktijk. Na het afronden van mijn master bedrijfskunde ben…
Barbara
Barbara
Made en Drimmelen
Uurtarief: €60

Als ondernemer weet ik hoe het werkt: je wilt altijd (te) veel, hebt chronisch tijdgebrek en als je iets nodig hebt, wil je dat het én goed én goedkoop én zo snel mogelijk gebeurt. Als ik je nu eens vertel dat ik al het werk van je overneem zodat jij verder zelf niets meer hoeft te doen (behalve het doorgeven…
Merghery
Merghery
Rotterdam
Uurtarief: €?

Gedreven Klantegerichte Marketeer

Ik ben een betrokken en enthousiaste Young Professional, actief in ontwikkeling op alles wat marketing ademt en vol passie wat betreft lifestyle, reizen en food. Ik heb ruime ervaring met strategie, marketing, social media, branding, conceptontwikkeling, klantenloyaliteit en duurzaamheid. Hierin zoek ik verdieping. Ik kan mezelf als leergierig en nieuwsgierig omschrijven, daarnaast denk ik vanuit commercieel belang en handel klantgericht.…
Rob
Rob
Amersfoort
Uurtarief: €?

U zoekt een 'brede' tekstschrijver? Dan ben ik misschien uw man. Meer dan een kwart eeuw ervaring met het schrijven van: interviews & reportages. nieuwsbrieven & persberichten. advertorials. Webteksten. Blogs. Brieven. En niet te vergeten boeken: van het vanaf scratch optekenen, tot het redigeren en voorzien van verbeteropties in de kantlijn. Boeken over organisaties en locaties, maar vooral ook ménsen…

Ondernemingsplan laten schrijven op freelance – of projectbasis

Schrijven aan een ondernemingsplan kunt u zelf. Totdat u erachter komt dat dat niet zo eenvoudig is als het lijkt. Dan gaat u dus op zoek naar een professional die u daarbij, op freelance basis, kan helpen. Bij Hoofdkraan kunt u terecht voor tekstschrijvers, copywriters, ghostwriters, redacteuren en journalisten. Allemaal freelance schrijvers die uw ondernemingsplan voor of met u samen, kunnen opstellen. Een ondernemingsplan schrijven is echter een specifieke opdracht, bedoeld voor een zakelijke schrijver. D e kennis en vaardigheden die u graag wilt zien bij de schrijver van uw ondernemingsplan gaat u verwoorden in een opdrachtomschrijving. Die opdrachtomschrijving wordt voor u als opdrachtgever het eerste selectie instrument waarmee u de meest geschikte schrijvers uitnodigt om te reageren. Meer specifiek: de schrijver, copywriter of journalist moet in staat zijn om uw ondernemingsplan dusdanig te verwoorden dat u ermee naar de bank, de gemeente en/of eventuele geldschieters kunt stappen. Een goede opdrachtomschrijving is erg belangrijk en om ervoor te zorgen dat u zoveel mogelijk offertes ontvangt van geschikte freelancers willen we u bij Hoofdkraan op weg helpen bij het formuleren van taakomschrijving.

Een snelle match tussen opdrachtgever en freelancer, in dit geval een tekstschrijver, is in ieders belang. Vandaar dat we een checklist opgesteld hebben met onderdelen die voor u van belang kunnen zijn bij het opstellen van de online advertentie die u op onze site gaat plaatsen.

Beantwoord tijdens het omschrijven van het profiel de volgende vragen, zodat u zeker weet dat uw opdracht zo compleet mogelijk is:

  1. Binnen welke (wettelijke) kaders moet de schrijver blijven?
    Zijn er grenzen waarbinnen de potentiële schrijver van uw ondernemingsplan moet opereren? Voor de schrijver of copywriter is het belangrijk dat hij of zij weet welk doel het ondernemingsplan dient. Is er sprake van een plan waarin u voor uzelf en eventuele klanten uiteen zet wat uw plannen zijn en hoe uw onderneming eruit gaat zien? Of gaat het verder dan dat en moeten eventuele geldschieters zoals banken overtuigd worden van de levensvatbaarheid van uw bedrijf? Met andere woorden: wat moet de schrijver doen in het ondernemingsplan? Mensen duidelijk maken wat het voor een onderneming is of ook mensen overtuigen van het feit dat het loont om er geld in te stoppen?
    De doelstelling van uw plan kunt u in de opdracht kort uiteen zetten.
     
  2. Gaat de schrijver van uw ondernemingsplan op afstand werken?
    Of wilt u een tekstschrijver inhuren die op uw kantoor of bij een van uw relaties gaat werken? Maakt het iets uit waar de schrijver van uw ondernemingsplan zijn werk uitvoert? In de opdrachtomschrijving kunt u aangeven of de opdracht op afstand kan worden vervuld of dat u graag een schrijver heeft die bij u in huis komt.
    Het is goed mogelijk dat u in één of meerdere persoonlijke gesprekken met de schrijver van het ondernemingsplan uw opdracht wilt bespreken en ook de voortgang. Hou er rekening mee dat reiskosten gewoonlijk voor rekening van de opdrachtgever komen. Het is wellicht een optie om in de opdracht een bepaalde regio te vermelden waar de schrijver vandaan moet komen. Een copywriter aan de andere kant van het land kan uw opdracht prima op afstand uitvoeren, maar als u graag een ontmoeting wilt regelen, is het goed om afspraken te maken over de vraag wie de reiskosten voor zijn of haar rekening neemt.
     
  3. Welke vaardigheden vraagt u van de schrijver van uw ondernemingsplan?
    Wat moet de tekstschrijver precies kennen en kunnen om uw opdracht tot een goed einde te kunnen brengen? De kennis en ervaring die freelancers hebben, verschillen per beroepsgroep en per persoon. Bij schrijvers, auteurs en redactiemedewerkers is dat zeker het geval. Iedere schrijver, copywriter of journalist heeft zo zijn of haar eigen specialisme en expertise. U zoekt duidelijk iemand die niet alleen kan formuleren op papier, maar die ook verstand heeft van wat er allemaal bij het schrijven van een ondernemingsplan komt kijken.
    We raden u aan, voordat u de opdracht gaat schrijven,  alvast eens op onze Hoofdkraan site de profielen van aangemelde schrijvers bekijken. Wellicht ziet u er mensen bij staan die zich presenteren met in hun profiel expliciet “ondernemingsplan schrijven”, bijvoorbeeld in de categorie schrijvers.
     
  4. Wilt u een schrijver die affiniteit heeft met de markt die u bedient?
    De doelgroep die u met uw bedrijf wilt gaan bereiken, is in principe voor het schrijven van het ondernemingsplan niet direct van belang. Wél van belang is de lezer die uw ondernemingsplan gaat lezen en tot wie de schrijver zich dus richt. Maar het kan van voordeel zijn als de schrijver van uw ondernemingsplan ook affiniteit heeft met de aard van uw onderneming. Welk product of welke dienst gaat u aanbieden? Wie is uw potentiële klant? Uw ondernemingsplan komt wellicht beter uit de verf als de schrijver al voorkennis van en ervaring met uw klantenkring heeft. Als u bijvoorbeeld een speelgoedwinkel wilt beginnen, kan het helpen als de schrijver al eens ondernemingsplannen heeft geschreven met een dergelijk bedrijf in de hoofdrol. Dat geldt in nog grotere mate als uw bedrijf zich in een niche in de markt bevindt. Om maar een voorbeeld te noemen: een biologische winkel in een plattelandsgemeente is een heel specifieke onderneming, met een speciale doelgroep. Als u als opdrachtgever behoefte heeft aan een schrijver voor uw ondernemingsplan die kaas heeft gegeten van de branche waartoe u behoort, dan kunt u dat het beste duidelijk in de opdracht vermelden. Dat is niet alleen helder naar de tekstschrijver toe, maar het maakt de selectie voor uzelf eenvoudiger en daarmee de kans op een of meerdere aanbiedingen van geschikte copywriters of schrijvers zeker groter.
     
  5. Wat verwacht u aan andere kwaliteiten van de schrijver?
    Wilt u graag iemand inhuren die – naast het schrijven van een ondernemingsplan – ook andere vaardigheden of kwaliteiten heeft? Schrijvers en auteurs die verstand hebben van ondernemingsplannen, weten doorgaans ook het een en ander van PR, marketing en communicatie. Moet de schrijver thuis zijn in marktonderzoek, publieksenquêtes en andere marketingonderwerpen? U wilt in ieder geval een schrijver die niet alleen verbaal, maar zeker ook schriftelijk vaardig genoeg is om uw ondernemingsplan zo goed mogelijk onder woorden te brengen naar de lezer toe. Heeft u al gedacht aan een combinatie van talenten? Zoekt u iemand die niet alleen uw ondernemingsplan kan schrijven, maar ook alle reclame-uitingen die u de deur uit wilt laten gaan? Dat is namelijk heel goed mogelijk! Het is dan handig als u iemand treft die ook direct mailings, brochures en persberichten kan schrijven.
    Tip: het is zinvol  om op de site van Hoofdkraan niet alleen te kijken naar de freelancers die zich als (tekst)schrijver aangemeld hebben,  maar ook naar rubrieken op Hoofdkraan met redacteuren, copywriters, docenten en communicatiedeskundigen: advies en project bijvoorbeeld, of marketing en communicatie.
     
  6. Is de opdracht bedoeld voor één schrijver?
    Of gaat de tekstschrijver in samenwerking met een of meerdere anderen uw ondernemingsplan opstellen? Misschien wilt u zelf actief meeschrijven met de schrijver die u inhuurt. Of wellicht heeft u een compagnon of een eigen PR-afdeling die gaat meeschrijven. Het is goed dit al in de opdracht aan te geven. Het maakt voor de schrijver die uw opdracht leest al duidelijk wat de aanvliegroute zal zijn. Teamplayers onder de copywriters zijn sneller geneigd te reageren op een opdracht waarbij er sprake is van samenwerking, maar een schrijver die liever uitsluitend alleen werkt, zal waarschijnlijk de afweging maken niet te reflecteren op uw opdracht. Hoe het ook zij, het is belangrijke informatie die de freelancer graag vooraf heeft. En voor uzelf is het wederom een selectie instrument dat de selectieprocedure verfijnt, aangezien het meespeelt bij de overwegingen die een potentiële tekstschrijver maakt bij de vraag of hij of zij gaat reageren op uw opdracht.
     
  7. Is uw opdracht éénmalig of heeft u meerdere schrijfopdrachten?
    Als u iemand wilt inhuren die ook beschikbaar is voor andere schrijfklussen die u in het verschiet heeft, dan kunt u dat in de opdracht al aangeven. Schrijvers die niet op korte termijn beschikbaar zijn en bovendien niet veel beschikbare uren per week hebben, zullen uw opdracht in dat geval overslaan. Zij zullen wel reageren als uw opdracht een eenmalige, afgebakende opdracht betreft, waarmee niet al te veel tijd gemoeid zal zijn. Heeft de copywriter daarentegen meer tijd en daarnaast de behoefte aan een opdracht die langer duurt dan het schrijven van één ondernemingsplan, dan zal deze eerder geneigd zijn te reageren op uw opdracht als die betrekking heeft op een langere periode. Ook van groot belang is de tijdsdruk die achter uw opdracht zit. Wees in de formulering van uw schrijfopdracht heel helder als het gaat om een spoedklus!
     
  8. Wat mag de schrijver van het ondernemingsplan kosten?
    Met andere woorden: welk budget heeft u ter beschikking? Denkt u aan een bepaalde projectprijs of wilt u liever per uur afrekenen? Gangbare uurtarieven van schrijvers kunt u vinden in de beschrijvingen van tekstschrijvers, copywriters en redacteuren die u vindt op de site van Hoofdkraan.
    We tekenen daarbij aan dat een startende freelance schrijver niet per se een onervaren schrijver van ondernemingsplannen hoeft te zijn. Schrijvers en copywriters die jarenlang in  loondienst als professionele schrijver binnen een onderneming gewerkt hebben en vervolgens als ZZP-er of freelancer aan de slag zijn gegaan, hebben ruimschoots ervaring. De kennis en vaardigheden die de betreffende persoon meebrengt, kan verklaren waarom deze schrijver een hoger uurtarief berekent, dan iemand die als Pro geregistreerd is bij Hoofdkraan.

Uw opdracht voor de potentiële schrijver staat op Hoofdkraan.nl
Wat kunt u nu verwachten?

In elk geval krijgt u door ons gescreende offertes van freelancers die zich herkennen in uw taakomschrijving doorgestuurd. Of dat er veel zullen zijn? Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs zo te zijn. Kwantiteit zegt in dit geval namelijk niets over kwaliteit!
Hoe beter u uw opdracht heeft geformuleerd,  hoe beter de selectie die u heeft toegepast zal zijn. Anders gezegd: een gerichte, gedetailleerde opdracht, levert gerichte, gedetailleerde reacties op. Dat zijn er misschien niet veel, maar waarschijnlijk zit de freelancer die u nodig heeft er wél bij!

Het maken van een keuze uit de schrijvers die zich aanbieden
Een weloverwogen keuze maken uit de offertes die u ontvangt lijkt makkelijker dan het is. Bij Hoofdkraan weten we dat het voor u als ondernemer belangrijk is dat prijs en kwaliteit in orde zijn. Maak echter niet de fout u te laten leiden door de prijs alleen! We kunnen ons voorstellen dat een lage uurprijs van de schrijver voor u heel aantrekkelijk is, maar een hoger tarief kan op de langere termijn zijn voordelen hebben. Schrijvers en auteurs met een hoger uurtarief hebben meestal meer kennis, vaardigheden en ervaring, waardoor ze vaak sneller en dus efficiënter kunnen werken. Daarmee bespaart u dus uiteindelijk meer dan u zou denken. Uiteraard is het tarief belangrijk bij uw keuze, maar stel het niet centraal in uw selectieprocedure.

We hebben voor u de selectiecriteria die u kunt hanteren bij het vinden van de juiste schrijver voor uw ondernemingsplan op een rij gezet:

  • Kan de schrijver u overtuigen van de juiste motivatie om te reageren op uw opdracht? Is de toon en de woordkeus in de offerte dusdanig dat er sprake is van een “klik”?
  • Zijn de kennis en de vaardigheden die u zoekt in een schrijver aanwezig? Is het schrijven van een ondernemingsplan een van de specialiteiten van de tekstschrijver? Hoe staat het met de affiniteit die de freelancer heeft met de markt waarop zich richt en met de doelgroep die u gaat bedienen?
  • Is de schrijver bereid een of meerdere malen persoonlijk overleg te plegen? Is er sprake van afspraken over eventuele reiskostenvergoedingen als er op locatie gewerkt moeten worden?
  • Kan de tekstschrijver een VAR-verklaring overleggen? Bij vervolgopdrachten en schrijfprojecten waarbij er sprake is van langdurige samenwerking kan de belastingdienst hierom vragen.
  • Heeft de schrijver voorbeelden van reeds geschreven ondernemingsplannen of referenties van eerdere klanten?
  • Op welke termijn en voor hoeveel uur per week is de tekstschrijver beschikbaar?
  • Kan er telefonisch overleg gepleegd worden met de tekstschrijver en brengt de schrijver deze tijd in rekening?
  • Is het plaatje, globaal gezien, in overeenstemming met wat u in gedachten had met betrekking tot de schrijver van uw ondernemingsplan?

Meer informatie over betalen en tarieven kunt u vinden in onze veelgestelde vragen.